Mergem mai departe cu poveștile de travel și de fashion auzite de pe la mamele care ne plac, mame pe care le citim sau cu care mai bem câte un ceai din când în când. Astăzi vorbim cu Ana-Maria Caia. Ana-Maria este o carte nesfârșită de povești pentru oameni mari. Ea este omul-depozit, care adună zi după zi, oameni, locuri și întâmplări (mai ales) frumoase, despre care spune mai departe oamenilor pe caia.ro. Tot ea este și cea care l-a însoțit pas cu pas pe Razvan Marc în emisiunea Bazar de pe TVR 2 vreme de 7 ani. Și tot ea a inventat și a scris fel de fel de alte emisiuni tv. Tonică precum o sticlă de vin spumos, Ana-Maria pare deopotrivă bine ancorată în realitate și bine de tot integrată într-un spațiu cu 1000 de simțuri, al cărui cifru nu-l stăpânește decât ea. În ambele lumi o însoțește Anais, fiica ei de 9 ani, la fel de liberă și de curajoasă în a înțelege tot mai mult din ce se întâmplă în jur.
“Recomand cu drag Londra pentru accesorii şi haine mai speciale, Berlinul pentru preţurile echilibrate şi Spania pentru reducerile demente de la începutul anului”
În primul rând e profesie. Ceea ce înseamnă că interesele mele sunt condiţionate în general de posibilele interese ale publicului în legătură cu o destinaţie. Dincolo de asta, călătoresc de drag şi sunt un călător “bulimic”, “excesiv”, dintr-acela care pleacă în zori din hotel şi se mai întoarce noaptea târziu. În oraşele mari vânez muzeele şi restaurantele. În afara lor, oamenii şi poveştile lor.
Ce e family travel-ul pentru tine? Ce a adus nou în viața ta călătoritul în familie, ce înseamnă pentru tine să călătorești în familie?
Înseamnă să ai cu tine toată dragostea din lume. Să porneşti la drum cu ochii celor dragi lângă ochii tăi. Să îi înţelegi mai bine pe cei mai apropiaţi ţie. Să împarţi bucuriile cu ei, să ai amintiri mai intense de unde mergi pentru că ţi-i aminteşti pe ei lângă locuri frumoase sau trăind experienţe speciale.
În ce gen de vacanțe mergi împreună cu familia/copilul? Ce fel de activități vi se potrivesc?
Cel mai mult mergem în oraşe mari, astfel încât fetiţa noastră, Anais, care are 9 ani, să se poată plasa cultural în lume. Suntem amândouă pasionate de arta contemporană şi prin urmare, luăm la rând muzeele de profil cu mult entuziasm. Uneori o duc în locuri “pentru copii” şi mă distrez şi eu cu ea, în spiritul reciprocităţii. Şi ea se distrează cu mine, uneori, în locuri “de oameni mari”.
Ce e fashion-ul pentru tine? Câtă importanță are pentru tine modul în care te afișezi în public, câtă atenție acorzi stilului tău vestimentar?
Moda pentru mine înseamnă adecvare la un anumit spaţiu. Pare ceva frivol “să fii la modă”, “să te preocupi de fashion”, dar nu este, în măsura în care nu faci din asta centrul vieţii tale personale. Felul în care ne îmbrăcăm spune despre noi din ce cultură şi civilizaţie facem parte. Sunt interesată de costumele tradiţionale din diverse părţi ale lumii şi cumpăr mai de peste tot obiecte de îmbrăcăminte. Am în colecţie chiar şi o burka afgană, luată dintr-un bazar din Emiratele Arabe Unite, dar şi o minunată rochie de mătase pakistaneză, cu aplicaţii de metal. Cât despre atenţie, sigur, îmi acord atenţie mie într-o asemenea măsură încât să nu fiu îmbrăcată brambura. Nu-mi cumpăr haine ieftine pentru că nu-mi cumpăr haine în exces, mă preocupă să am încălţări şi genţi frumoase. Şi dacă am ajuns la asta, recomand cu drag Londra pentru accesorii şi haine mai speciale, Berlinul pentru preţurile echilibrate şi Spania pentru reducerile demente de la începutul anului.
Te informezi despre trenduri vestimentare? Care sunt sursele tale de informare pe acest subiect?
Răsfoiesc reviste, dau o tură pe la Londra, casc gura la oameni pentru moda străzii prin diverse oraşe ale lumii, doar, doar o să mă contaminez de o stare în acest sens. Nu pot însă alerga după trenduri, la capitolul ăsta nu sunt atât de competitivă.
Stylish mom – ce îți sugerează termenul asta? Înțelegi prin el doar o mamă preocupată de modă sau mai mult de atât?
Înţeleg o mamă care nu s-a abandonat treningului şi blugilor, excedată de treabă şi griji. Înţeleg o femeie care se iubeşte pe ea însăşi şi are o relaţie corectă cu lumea în care trăieşte.
Travel & fashion
N-am fost niciodată undeva doar pentru cumpărături, dar trebuie să recunosc că plec cu un geamantan uriaş aproape gol şi mă întorc cu un geamantan uriaş mai mult decât plin. Londra e de departe oraşul meu preferat de cumpărături: haine, pantofi, genţi şi cărţi. Mai departe de noi, dar minunat pentru umplut bagaje e Hong Kongul. Destinaţii europene cu preţuri foarte bune pentru mărfurile de lux sunt Spania şi Portugalia. Îmi place să merg în pieţe locale şi bazaruri, mai ales pentru accesorii ciudate ori obiecte deosebite.
Ce anume achiziționezi într-o vacanță? Nu te limita doar la haine și doar la tine, mergi și către alte zone (cărți, design, suveniruri)
De toate. Ultima oară când am fost în Thailanda, de pildă, am cumpărat din piaţă vreo trei kilograme de galangal (o rădăcină) şi tot atâta de lemongrass, exasperată că nu găsesc aceste ingrediente în România. Din India m-am întors cu pachete de ceai verde cât să ţină treaz un cartier întreg un an de zile. Din Nepal mi-am cumpărat nişte mătănii tibetane din os de iac pe care le port în chip de colier. Cumpăr multe cărţi de peste tot şi colecţionez porcării comuniste. Deţin un ceas în care Mao dă din mână şi o carte de poezii de-ale lui Ho Chi Minh. Îmi plac hainele tradiţionale, umbrelele de hârtie thailandeze. De la Istanbul nu mă întorc fără sos de rodii, de la Londra fără vreo geantă şui luată din Camden, din Singapore fără cutii de mâncare semipreparată (cea mai bună mâncare proastă din lume) şi pot continua aşa multă vreme.
Cum ți se pare ideea unui produs de travel care să aibă atât componenta de family, cât și componenta de fashion? În ce destinații vezi un astfel de produs?
Turismul în acest moment nu mai înseamnă numai stat pe şezlong şapte zile la mare, prin urmare, pachetele turistice cu “idee” mi se par o binevenită gură de oxigen pe uniforma piaţă românească. Sigur, doamnele cu multe resurse financiare, practică asta cu succes de ani de zile- se duc cu un personal shopper la Milano. Dacă puteţi aduce acest tip de serviciu înspre un public mai larg e foarte bine. Destinaţii bune pentru asta: Barcelona- mult chic şi Port Aventura lângă; Lisabona- multe resurse pentru cumpărături cu preţuri bune şi KidZania pentru cei mici.
Stylish Mom – fashion & family break – Predeal 28-30 martie 2014
Stylish Mom – fashion & family break – viziunea noastră asupra unui weekend de petrecut în familie dar și cu prietenii, pentru copii, pentru tați dar mai ales pentru mame, cu o sesiune interesantă și interactivă de stil, cu acces la spa-ul hotelului și cu atelier de creativitate pentru copii. Detalii și înscriere AICI.