În România, peste 80.000 de copii au părinţii plecaţi la muncă în străinătate. Metropolitan Life se implică în reducerea impactului migrației părinților asupra copiilor rămași acasă prin susținerea programului Copii Singuri Acasă desfășurat de Salvați Copiii
Metropolitan Life sprijină programul Copii Singuri Acasă, desfășurat de Salvați Copiii la nivel național, investind 10 lei la fiecare poliță de asigurare încheiată. Mai mult, compania Metropolitan Life organizează întâlnirile Sâmbăta Împreună, în perioada noiembrie-decembrie, în agențiile companiei din București, Pitești, Craiova și Timișoara, unde grupuri de copii petrec câteva ore alături de voluntarii companiei, care, într-o atmosferă prietenoasă și familială, desfășoară împreună cu aceștia activități de socializare, dezvoltare personală și educative pentru reducerea impactului negativ creat de migrația părinților asupra copiilor rămași singuri acasă.
În ultimii 10 ani, din România, au plecat la muncă în străinătate peste 2.000.000 de oameni. Numai în Italia şi Spania există 1.400.000 de români integraţi în sistem. Acest fenomen produce un efect negativ major asupra copiilor rămași în țară, o categorie extrem de vulnerabilă. Potrivit datelor Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, în România peste 80.000 de copii au părinții plecați la muncă în străinătate. Dintre aceștia, peste 31.500 de copii sunt total lipsiți de grijă părintească, având ambii părinți sau părintele unic susținător migranți pentru asigurarea unui viitor mai bun copiilor rămași singuri acasă.
Metropolitan Life, pe lângă organizarea întâlnirilor Sâmbăta Împreună, sprijină organizația Salvații Copiii pentru a oferi suport emoțional și educațional în cadrul programului Copii Singuri Acasă prin implicarea voluntarilor companiei în activități de suport școlar, recreative și de socializare sau prin suport material. Mai multe informații despre implicarea Metropolitan Life și despre proiect se găsesc pe pagina din website-ul Metropolitan Life dedicata acestui proiect și pe platforma copiisinguriacasa.ro. Proiectul urmărește susținerea comunității locale prin reducerea impactului negativ al migrației părinților asupra copiilor rămași acasă.
“Copiii afectați de migrația părinților în străinătate sunt o categorie socială foarte vulnerabilă și o generație în pericol. Bunurile materiale nu pot înlocui dragostea și protecția părinților, astfel Metropolitan Life susține programul Copii Singuri Acasă, desfășurat la nivel național de Salvați Copiii. În același timp, ne-am propus să sprijinim cât mai mulți părinți prin produsele de asigurare care oferă beneficii de protecție a sănătății copiilor, precum și cele de economisire pentru viitorul acestora. Ne dorim ca, investind 10 lei la fiecare poliță de asigurare încheiată, și prin implicarea voluntarilor Metropolitan Life în activitățile educative pentru copii, să aducem o schimbare pozitivă și un viitor mai bun acestei generații”, afirmă Emilia Bunea, CEO Metropolitan Life.
„Salvaţi Copiii se implică din 2010 în problematica copiilor singuri acasă, descoperind constant cât de important este sprijinul oferit prin programele pe care le desfăşuram în toată ţara. Sustenabilitatea unui astfel de program este vitală şi nu ar fi posibilă fără implicarea companiilor, de aceea le mulţumim Metropolitan Life şi speram că împreună să îmbunătăţim viaţa a cât mai multor copii,” a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Salvați Copiii România.
În perioada 2010-2014, peste 4.100 de copii şi 3.100 de persoane în grija cărora au rămas aceştia au beneficiat de sprijinul specialiştilor organizaţiei în cadrul a 17 programe locale.
Despre Metropolitan Life
Metropolitan Life este parte a grupului MetLife. Înființată în 1868, MetLife oferă la nivel global asigurări de viață, planuri de pensii, beneficii pentru angajați și servicii de administrare a activelor. Cu aproximativ 100 de milioane de clienți, MetLife are operațiuni deschise în aproape 50 de țări și deţine poziţii de conducere în pieţe din Japonia, America Latină, Asia, Europa şi Orientul Mijlociu.
În România, Metropolitan Life:
- Este numărul 1 în asigurări de viață de accidente şi îmbolnăvire
- Este numărul 2 în piaţa de asigurări de viaţă, cu 16% cotă de piaţă
- Are 16 ani de activitate pe piaţa locală de asigurări de viaţă
- 2 milioane de clienţi beneficiază de asigurări de viaţă sau pensii private obligatorii oferite de companiile noastre
- Are o marjă de solvabilitate de 5,34, mai precis capitalul companiei este de 5,34 ori mai mare decât marja de solvabilitate minimă cerută prin lege.
*Clasamente întocmite în funcţie de rezultatele și primele brute subscrise la finalul anului 2014, cf. Raport Anual 2014 emis de ASF și rezultate publicate în revista Insurance Profile nr. 1, 2015