Seara facem băiță, dimineața ne spălăm pe ochișori, dimineața și seara pe dințișori, ne spălăm pe mâini înainte de masă, nu intrăm încălțați în pat. Toate sunt lecții pe care le-am învățat acasă de la părinți în cei prea bine-cunoscuți 7 ani de acasă, însă nu doar prin îndrumările părinților, ci în primul rând prin imitație.
În primii ani de viață, o mare parte din comportamentul copiilor se formează în urma imitațiilor, chiar și atunci când nu ne dăm seama, însă cei mici preiau foarte repede comportamente, cuvinte, reacții de la părinți. Puteţi aplica diverse tehnici pentru a-i convinge pe cei mici să preia unele comportamente până când și le însușesc, una dintre variante fiind să faceți acțiunile împreună, iar asta în special în cazul activităților care pot părea plictisitoare, cum este spălatul pe dinți.
Regula este că trebuie să ne spălăm dinții de minim două ori pe zi, dimineața și seara, câte două minute, și se aplică și în cazul dinților de lapte. Este greșit să credem că dacă dinții de lapte se schimbă atunci nu mai e aşa de stringent să îi spălăm atât de sârguincios și aceasta din două motive:
În primul rând, dinții de lapte cariați pot afecta creșterea și dezvoltarea dinților definitivi și pot influența chiar modul și forma în care aceștia cresc.
În al doilea rând, din perspectiva formării comportamentelor. În primii ani de viață, până la 6-7 ani, copilul își formează deja unele comportamente sau obișnuințe pe care ar trebui sa le păstreze toată viața. Dacă nu s-a obișnuit până la această vârstă să se spele pe dinți de două ori pe zi, îi va veni și mai greu să o facă atunci când încep să apară dinții definitivi.
Soluțiile pe care părinții le găsesc pentru a-și convinge copiii să se spele pe dinți sunt dintre cele mai creative și haioase, de aceea și campania de educare și informare pentru sănătatea orală Zâmbește România caută să premieze astfel de exemple prin care românii, părinți sau nu, îi conving pe cei din jur să aibă mai bine grijă de sănătatea lor orală.
Spuneți cum îi convingeți pe cei din jur să aibă grijă de dantura lor și, dacă dovediți că sunteți într-adevăr ambasadori ai igienei orale, puteți câștiga un city-break de două persoane la Bruxelles, cu o vizită VIP la Comisia Europeană, în locul din care a pornit ideea campaniei Zâmbește România acum patru ani. Pentru a intra în cursa finală pentru city-break-ul la Bruxelles, trebuie să dovediți, până la 31 august, că proiectul a fost dus la bun sfârșit și să arătați și rezultatele. Pe lângă excursie, mai sunt pregătite 10 premii cu produse pentru igienă orală pentru un an.
Competiția face parte din campania națională de educare și informare cu privire la sănătatea orală Zâmbește România care a ajuns la a patra ediție. Campania este susținută de GSK Consumer Healthcare prin brandurile Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax® și Corega®. În total până acum, peste 100 000 de români au beneficiat în mod direct de soluțiile de îngrijire orală oferite gratuit în 3 ani de campanie.