Trăim o perioadă a extremelor. Cei care încă își lovesc copiii atunci când sunt nervoși sau o fac intenționat pentru că sunt convinși că așa îi educă. De cealaltă parte sunt cei care cad în libertatea absolută, fără limite și care riscă să își crească copiii în iluzia atotputerniciei, când toată lumea împlinește dorințele celui mic. Sunt mai multe extreme în ceea ce privește atât parentingul cât și alimentația, medicamentația, vaccinările, alăptarea etc. Toate aceste războaie duc la debusolare, la o scădere a încrederii în sine a părintelui, la confuzie și decizii poate greșite. Dacă e ceva ce nu rezonează cu felul tău de a fi, cu principiile tale, cu modul tău de viață până la urmă, gândește-te de mai multe ori dacă e bine sau nu să împrumuți (și să aplici) un alt model. Cred însă că orice ai alege, să alegi să faci și să fii doar acel lucru care îl ajută pe copilul tău să crească cu adevărat, să devină un adult cu stimă de sine crescută, un adult care întâmpină viața cu bucurie. Chiar dacă este mic, trebuie să avem în vedere că tot ceea ce facem este pe termen lung, până când copilul devine autonom și independent.
Disciplina nu înseamnă pedeapsă. Poate, din nou, din cauza principiilor extremiste am ajuns să ne gândim că a disciplina înseamnă de fapt a impune reguli absurde cu consecințe bine delimitate (adică pedepse în loc de consecințe naturale, firești), înseamnă a fi autoritar (în loc de a fi părinte), înseamnă a fi rigid (în loc de ferm). Să nu confundăm termenii și nici să nu cădem de partea cealaltă a baricadei. A disciplina înseamnă de fapt a învăța.
Pentru că încă auzim prea frecvent că ”bătaia este ruptă din rai”, iar 63% dintre copiii români declară că sunt bătuţi de către părinţi, în condiţiile în care doar jumătate din aceştia din urmă admit că utilizează pedepsele corporale în relaţia cu copiii lor (sursă: Salvaţi Copiii).
Pentru ca etichetarea este modalitatea prin care ne definim copiii şi deja se ştie că abuzul emoţional şi cel verbal nu doar că îl rănește, ”dar îi oferă un model de acțiune pe care copilul de astăzi, viitor adolescent, tânăr, adult, îl va duce mai departe, în relație cu cei din jur.” (sursă: Salvați Copiii).
Pentru ca ”atunci când un copil face ceva apreciat a fi greșit, prima reacție a 54% dintre părinți este de a ridica vocea la copil, iar 11% dintre părinți pălmuiesc imediat copilul său îl trag de păr.” (sursă: UNICEF)
Pentru că este o mare nevoie de schimbare de paradigmă în ceea ce priveşte disciplinarea copiilor; este o nevoie de psihoeducație referitoare la interacțiunea cu copiii, desfășurată pe mai multe paliere, începând cu familia și până la instituțiile de învățământ.
Pentru că mulţi dintre părinţii de azi au aflat deja ca „bătaia nu este ruptă din rai” şi că „acolo unde dă mamă” cresc doar resentimente şi emoţii precum ruşinea şi neputinţa.
Și pentru că toți aceşti părinţi au nevoie să descopere și alte modalităţi de interacţiune cu copiii lor, unele corecte şi eficiente, cu accent pe dezvoltarea unor abilităţi ce duc la relaţii mai bune, la sănătate mintală şi o viaţă plină de sens.
Pentru Dr. Bryson „a disciplina” nu are nicio legătură cu coerciția, ci se referă la etimologia latină a cuvântului, care înseamnă „a învăța”.
Vino să descoperi strategiile și instrumentele pe care le oferă dr. Bryson, ce pot fi folosite de către părinți, ingrijitori sau toti cei care intra in contact cu copiii, pentru a-i putea ghida, îndruma pe copii într-un mod care să respecte ființa umană și să le permită să se dezvolte și să-și atingă întregul potențial.
Conferința de parenting – Disciplină fără dramă – 2 aprilie 2016 – cu Dr. Tina Payne Bryson
Dacă vreți să o cunoașteți pe Dr. Tine Payne Bryson, vă invităm la conferința de parenting care va avea loc pe 2 aprilie la Crown Plaza București. Tyna Payne Bryson este co-autoarea (împreună cu Daniel Siegel) a două cărți de parenting best-sellers (The Whole-Brain Child și No-Drama Discipline), psihoterapeut, expert în parenting și Director de Educație Parentală a Institutului Mindsight, California, SUA. Ea va susține la București două seminarii:
Seminar 1: 9:00 – 12:00 ”Disciplină fără dramă”
Seminar 2: 13:30 – 16:30 ”Integrarea creierului la copii”
Atelierele pentru copii din timpul conferinței
— 7-12 ani vor fi susținute de către Learning HUB: Atelierul de povești și benzi desenate (în timpul seminarului de dimineață) și Atelierul ”Învață să înveți (în timpul seminarului de după prânz)
— 1- 6 ani – copiii mai mici vor avea ocazia să se joace în spațiul special amenajat cu jucarii mobile al celor de la FREE PLAY.
Participarea la ateliere și în zona de joacă este gratuită pentru copii și este asigurată doar pentru participanți la conferință.
Intrați pe mindsight-romania.ro și puteți vedea mai multe detalii despre conferință, înscrieri, costuri și de asemenea, găsiți multe articole interesante.