Ce este gandirea vizibila? Este exact ce se intelege din aceste doua cuvinte.
V-ati gasit vreodata in situatia in care vorbeati singuri? Nu va faceti probleme, este de bine! In acele momente voi accesati niste rutine de gandire proprii si personale. Sau, le mai putem spune tehnici de gandire.
Fiecare om, copil, are un anume mod de a gandi, de a rezolva problemele intalnite .
In cazul de fata (adica starea sistemului de invatamant romanesc), modul de gandire, gandirea, in sine nu este cultivata deloc, ba chiar este inhibata. Exemple avem destule: “Vreau sa rezolv asa, pt ca asa ne-a zis Doamna!”
Noi ne-am minunat tare cand am descoperit aceste practici – tehnicile de gandire. Ne-am dat seama cat de usor este sa rezolvi o problema daca stii de unde sa o apuci si cum sa o apuci.
In prima faza , trebuie sa-ti dai seama ce fel de problema este. Apoi sa vezi ce intrebari si ce solutii te-ar ajuta sa rezolvi problema.
Acest proces are ca scop sa cultive abilitatile si propriul stil de invatare pe de o parte, iar pe de alta parte sa puna accent pe invatarea esentialului. Prin esential vrem sa spunem dezvoltarea curiozitatii si interesul pentru adevar si intelegere, un mod de gandire creativ.
Nu este de ajuns sa avem doar abilitati, este important sa fim atenti la oportunitatile de invatare si sa fim dornici sa le asimilam. Aceste tehnici sau tipare ajuta la dezvoltarea procesului de invatare.//
La orele de clasa, la activitatile in grup, rutinele servesc la gestionarea comportamentului elevilor si interactiunea dintre ei, la organizarea activitatii de invatare, stabilirea unor reguli in comunicare.
Rutinele structureaza modul in care elevul trece prin procesul de invatare. Aceste rutine pot fi structuri simple cum ar fi cititul unui text si raspunderea la un numar de intrebari la sfarsitul capitolului, sau rutine de dezvoltare a gandirii cum ar fi ce stim, ce vrem sa aflam si ce am invatat ca urmare a studiului.
Ateliere de gandire vizibila la Brasov, pentru copii cu varsta intre 7 si 10 ani
Gandirea vizibila este o abordare flexibila si sistematica, bazata pe cercetare, pentru a dezvolta gandirea elevilor prin studierea continutului in cadrul unor proiecte. Gandirea vizibila are un scop dublu: pe de o parte, de a cultiva abilitatile si predispozitiile de gandire ale elevilor, si, pe de alta parte, pentru a aprofunda continutul invatarii.
Cursurile vor fi tinute de Rad Raluca si Cojan Monica, membre si fondatoare ale Asociatiei ARISTOS- Comunitate sustenabila pentru educatia si dezvoltarea permanenta a copiilor si adultilor, impatimite ale invatamantului alternativ. Cursul se va desfasura in 4 module a cate 6 intalniri. La fiecare intalnire vom invata sa aplicam cate o rutina de gandire care va fi aplicata in cadrul unui proiect, care va scoate in evidenta idealul rutinelor de gandire.
Mai multe informatii legate de activitati, locatie si pret, gasiti AICI. Urmatorul atelier – pe 1 martie.