Copilul tău nu obține rezultatele dorite la școală? Se apropie examenele și s-au acumulat prea multe lacune?
Indiferent că vorbim de lipsa unui tact pedagogic, experiență sau pur și simplu dezinteres din partea profesorului de la curs, sunt nenumărate cazuri în care copilul rămâne în urmă cu materia. Timpul scurt până la examene și volumul mare de lacune fac imposibilă recuperarea acesteia doar de către elev. Și în această situație, are nevoie de meditații.
Din păcate, îndeosebi la matematică și fizică, noțiunile ”se leagă între ele”. Este imposibil de înțeles un concept, dacă nu ai asimilat noțiuni preliminare legate de el. E ca și cum la ridicarea unei case, dacă nu consolidezi bine fundația, restul construcției va ceda. Aici joacă un rol important tactul pedagogic al meditatorului care trebuie să îndrume copilul spre o înțelegere temeinică și nu mecanică a materiei, să-i explice în mod riguros și creativ conceptul respectiv și nu să pună accentul pe memorarea unor formule.
Ca și la matematică, un bun profesor de limba engleza e greu de găsit. El trebuie să stăpânească structurile gramaticale și să permită asimilarea cu ușurință de către elev inclusiv a verbului (cu timpurile modului indicativ, atât de complexe și greu de parcurs la limba engleză). Mai mult, el trebuie să aibă o cultură a civilizației anglo-saxone, o înclinație către literatura engleză și să caute în permanență să-și perfecționeze accentul. În meditațiile online, foarte mulți părinți caută meditatori native speakers – vorbitori nativi de limbă engleză, astfel că elevul va putea să dobândească un accent mult mai apropiat de cel britanic.
Dar care tipuri de meditații sunt mai utile? Cele individuale sau de grup?
În primul caz, interacțiunea dintre elev și meditator se realizează 1 la 1, astfel încât toată atenția este îndreptată către un singur elev, el beneficiind de toate avantajeze predării. Va avea parte de mai multe lămuriri într-un timp mai scurt, spre deosebire de meditațiile de grup, în care singurule beneficii reale ar fi competivitatea și interacțiunea dintre elevi, iar aceste lucruri realizându-se doar în cazul celor care se află la același capitol cu materia.
Mult mai ușor de explicat online sunt noțiunile de engleză, decât în cazul meditațiilor la matematică. Acolo nu e nevoie de tabletă grafică pentru diferite simboluri sau fracții, iar ședințele pot avea loc chiar și pe Skype. Evident, avantajul îl vor avea lecțiile individuale. În această perioadă de pandemie, s-a dovedit clar ineficiența ședințelor cu clasa în mediul de lucru online, comparativ cu predarea tradițională.
De asemenea, un preț mai scăzut în cadrul ședințelor de grup nu este un motiv suficient pentru a alege niște meditații la engleză în acest mod. Asimilarea materiei se va face mult mai eficient atunci când interacțiunea se realizează doar între un singur elev și profesor.
Așa că, dacă copilul dvs. are nevoie de pregătire suplimentară, puteți consulta aici o listă cu meditatori și alege pe cel potrivit.