M-am dus fără copii, doar să văd despre ce e vorba şi am asistat privind la monitor alături de alţi părinţi la lecţia pe care o aveau copiii lor într-o altă sală. Mi-a plăcut. Mi-a plăcut atmosfera relaxată în care copiii învăţau lucruri serioase, mi-a plăcut că erau invitaţi în faţă să vorbească celorlalţi copii, dar într-un mod degajat, mi-a plăcut tabla lor interactivă cu care „stăteau de vorbă” şi le spunea lucruri foarte interesante. Când au terminat, copiii erau toţi bucuroşi şi mândri de ceea ce au realizat. Astfel am luat decizia că atunci când fetiţa mea va mai creşte puţin va merge şi ea la Fastrackids. Iar până atunci am să îi stârnesc interesul în mod deliberat astfel încât să îşi dorească asta.
Aşa că în iulie 2009 Ioana a participat gratis la prima lecţie demonstrativă Fastrackids la Centrul 2 din cadrul Gradiniţei Bambi. Ştia deja de opţional de la colegii ei care mergeau mai demult. I-a plăcut şi ca urmare am hotărât să o înscriem la programul intensiv din iulie la temele „Anatomia mea” şi Călătoriile. Astfel timp de 5 zile, de luni până vineri, câte 3 ore pe zi a învăţat despre corpul uman iar în următoarea săptămână a „călătorit” în Mexic, China, Australia şi India. La sfărşitul fiecărui modul, vinerea au fost invitaţi şi părinţii. Am asistat la expoziţia de „corpuri umane” create de ei din hârtie, staniol, paste, aţe, sfori prin care au reprezentat oase, muşchi, coloana vertebrală, creierul (bobiţe din hârtie albă şi neagră), vasele de sânge, stomacul, etc. Am fost atât de impresionaţi de ceea ce au realizat, încât corpul făcut de Ioana stă de atunci la loc de cinste în casa noastră, chiar dacă e aprope în marimea ei naturală, însă e îmbrăcat într-o rochiţă care acoperă straturile de „anatomie”. A doua săptămână au avut prezentarea ţărilor învăţate, Ioana a fost „deghizată” în chinezoaică de abia am recunoscut-o. Iar acasă am plecat cu o sacoşă din pânză cu sigla Fastrackids plină de realizări: „paşaporul” cu ştampilele tărilor pe unde au fost, instrumente muzicale specifice, imagini cu clădirile reprezentative, „sari-ul” de indiancă, obiecte tradiţionale, etc. Deci decizia era ca şi luată, în septembrie când Ioana a început grupa mare a început şi programul Fastrackids. S-a trezit în plus şi cu un tricou Fastrackids, o umbrelă pe care a colorat-o cu creioane speciale şi o mapă în care să îşi adune toate realizările viitoare.
[singlepic id=257 w=440 float=center]
Despre FasTracKids® citisem că a fost desemnata de revista americană Entrepreneur Magazine drept franciza educaţională pentru copii numărul 1 in lume, iar in 2006 a primit distincţia “Best of the best in children’s businesses”, fiind în acest moment prezentă în 40 de ţări cu peste 200 de centre.
Programul Fastrackids există în două variante: FasTrackTots – pentru copii de la 2,5 la 3,5 ani şi FasTracKids Core – pentru copii de la 3 la 8 ani.
Ioana participă la FTK Core care se desfăşoara pe durata a doi ani şi cuprinde 12 module a câte 8 lecţii: Comunicare, Tehnologie, Creativitate, Scopuri si obiective în viaţă, Literatura, Artă şi teatru, Biologie, Matematică , Ştiinţele naturii, Astronomie, Ştiinţele pământului, Economie. Când ne-am înscris, Ioana a primit un tricou, o umbrelă şi o mapă în care să îşi pună toate realizările viitoare.
Este un program conceput în Statele Unite care îşi propune să valorifice potenţialul ridicat de învăţare a copiilor din perioada 2 – 8 ani. Întâlnirile au loc o dată pe săptămână şi durează câte două ore. Într-un grup sunt maxim 16 copii. Lecţiile au loc într-o sală special amenajată cu o tablă interactivă, camere video, videoproproiector, staţie – ceea ce îi încântă pe copii. Formele de activitate sunt jocuri de rol, prezentări, demonstraţii, întrebări, discuţii, activităţi În plus activităţile sunt schimbate la câteva minute pentru a menţine interesul crescut al copiilor – aşa numita metodologie ZigZag educaţional. Mie îmi plac mult demonstraţiile practice. Chit că aşa strică Ioana casetele audio să îmi arate cum “nu se mai aude” dacă freacă banda cu magnetul sau sparge ouăle încercând să le pună în apă cu sare să vadă dacă plutesc sau nu. E ceea ce lor le rămâne viu în memorie fiindcă astfel leagă informaţiile ştiinţifice de aplicaţiile practice de zi cu zi.
[singlepic id=258 w=440 float=center]
Pe lângă îmbunătăţirea cunoştintelor, programul are ca scop şi dezvoltarea abilităţilor fundamentale de viaţă cum ar fi: comunicarea si vorbirea , transferul cunostintelor in practica, lucrul in echipa , luarea de decizii , rezolvarea de probleme , leadership, public speaking, capacitatea de a primi si oferi feed back.
Părinţii nu sunt nici ei scutiţi de responsabilităţi. În fiecare săptămână primesc detalii despre lecţie şi linkul de pe site unde găsesc mai multe informaţii şi activităţi în plus şi sunt solicitaţi să se implice şi ei. Aşa de exemplu, la modulul Scopuri şi obiective în viaţă am avut ca temă să ne stabilim un obiectiv comun. Ca urmare, şi eu şi fiică-mea de 5 ani învăţăm … germană. Mai mult ea mă învaţă pe mine, iar eu trebuie să … ţin minte. Deşi câteodată îmi spune să mai merg la cursuri în altă parte că nu pronunţ bine, în general ne ţinem amândouă de obiectivul nostru comun. Şi mai mult decât atât, uneori ca părinte eşti “obligat” să îţi up-gradezi cunoştinţele ca să ţii pasul cu copilul tău. Aşa am ajuns să învăţ şi eu din fişele Fastrackids limbajul semnelor ca să pot “dialoga” cu Ioana ca surdo-muţii. Nu am ajuns însă şi la performanţa de a şi citi ce scrisese ea în limbaj Braille lipind bucăţele mototolite de hârtie. Însă m-am bucurat că a învăţat că oamenii îşi pot îndeplini obiective chiar şi atunci când nu văd sau nu aud sau nu pot rosti cuvinte.
[singlepic id=260 w=440 float=center]
Din când în când părinţii primesc acasă şi un dvd cu filmările copiilor. Ei participă la prezentări filmate concepute să îi ajute în patru moduri: să comunice în propozitii complete, să gândească înainte de a vorbi, să îşi sistematizeze discursul şi să îţi îmbogăţească vocabularul.
Astfel am acasă înregistrări cu prestaţiile Ioanei şi pot să apreciez progresul pe care l-a făcut de la un modul la altul. Deşi din când în când mai merg la grădiniţă şi o văd “live” în timpul lecţiilor pe monitorul din sala pentru părinţi. Cei care îşi aduc copiii din afara grădiniţei la lecţiile Fastackids îi văd “live” săptămânal în timp ce îi aşteaptă în aceeaşi sală a părinţilor.
În acelaşi timp părinţii care îşi aduc copiii la Centrul 2 Fastrackids au în fiecare sămbătă şi întâlniri cu specialişti (psihologi, medici, educatori) cu care discută temele care îi interesează legate de relaţia părinţi – copii.
În plus, la Centrul 2 Fastrackids copiii îşi pot sarbatori ziua de naştere printr-o petrecere tematică pe un subiect preferat de copii. Astfel invăţarea se deghizează în distracţie sub formă de jocuri, demonstraţii, piese de teatru, experimente practice şi activităţi creative. Sunt asigurate şi gustarile şi desertul pentru copii, precum şi un cadou pentru cel aniversat. Încă nu am încercat varianta, dar sună tentat şi cu mare potenţial de amintire foarte plăcută.
[singlepic id=259 w=440 float=center]
Iar din luna martie 2010 la Gradiniţa Bambi încep alte două programe: FasTracK Music şi Fastrack Signing.
FasTracK Music se adresează copiilor peste 4 ani care ştiu engleză şi are ca scop dezvoltarea abilităţilor muzicale şi însuşirea aprofundată a limbii engleze. Ioana a participat deja la lecţia demonstrativă şi a venit acasă cu multe cuvinte noi învăţate din cântecele în engleză. Şi mi-a fost uşor să o ajut în continuare fiindcă a venit şi cu versurile scrise.
Fastrack Signing se adresează copiilor mici de la 6 luni la doi ani, dar în acelaşi timp şi părinţilor fiindcă are ca scop învăţarea comunicării şi citirii nevoilor celor mici prin semne, înainte de a fi capabili să rostească cuvinte. Ceea ce asigură un copil mulţumit şi mult mai puţine plânsete şi semne de întrebare: Oare ce vrea? Oare de ce plânge? Vrei asta? Vrei cealaltă? Mi se pare interesant încât dacă mai fac şi al treilea copil, vin cu el la curs.
Tu ce faci?
Dacă vrei să te înscrii împreună cu copilul tău (între 6 luni şi 8 ani) la o lecţie demonstativă intră pe unul dintre siteurile urmatoare:
Filmuletul de prezentare oficial – www.fastrackids.com:
Suna excelent…copilul meu este insa mai mare de 8 ani; exista ceva similar pt cei mai mari intre 8-12 ani poate?
Multumesc,
Roxana
Buna,
Pentru copiii de 7-12 ani, exista Alunga Plictiseala, organizeaza ateliere de creativitate in fiecare sambata. Parca o sa fie si ceva programe de vacanta. Vezi daca nu au ceva pe site:http://alungaplictiseala.ro
Fastackids pentru copii mai mari nu exista, din pacate. Vezi dacahttp://www.learn2b.ro/site/PersonalitateaCopilulu… corespunde cu ceea ce cauti, fiind pentru copii mai mari.
Sigur, fiecare e liber sa aleaga principiile si valorile dupa care isi creste copilul si normal ca isi doreste sa le regaseasca intr-o masura cat mai mare si in sistemul de invatamant.
Imi pare bine ca in Romania avem mai multe optiuni (americane, britanice, franceze, japoneze, etc) de educatie a copiilor in afara sistemului de stat de care din ce in ce mai multi parinti si copii nu mai sunt satisfacuti. Unii chiar pleaca din tara ca sa gaseasca ceea ce isi doresc pentru copiii lor.
In locul tau m-as bucura ca am de unde alege aici si ca nu m-am nascut in Statele Unite fiindca atunci mi-ar fi fost si mai greu sa gasesc ceea ce imi doresc pentru copiii mei. Succes!
Pentru copiii mai mari de 5 ani exista Atelierul de trenulete si nu va spun mai multe, va las sa cititi singuri ca sa va convingeti.
Sunt Alexei, director executiv al primului centru FasTracKids deschis in Romania si la sesizarea unui client am dat search pe google pe asocierea de cuvinte FasTracKids – hamburger. Am constatat ca aproape in fiecare loc pe internet in care se discuta subiectul FasTracKids exista un comentariu al aceleiasi persoane care "urmareste" cu perseverenta subiectul pentru a-l discredita. Atat interesul cat si bunul simt ma determina sa intervin, dar promit sa nu ma lansez intr-o polemica.
Prin functia pe care o ocup nu pot lasa ca cititorii acestui site sa ramana cu impresia ca FasTracKids si hamburgerii au vreo legatura. Nu-i apar pe americani (pe care personal ii consider ca populatie stistica usor superficiali), dar nu pot fi de acord cu ideea ca orice e americanesc e lipsit de valoare cum nici emblema "made in EU" nu imi garanteaza de fiecare data calitatea si profunzimea. Niciuna dintre prezumtiile facute de autorul comentariului nu se regaseste in obiectivele educationale ale programelor FasTracKids.
(continuare in comentariul urmator)
Ceea ce incearca sa faca acest program (si in cele mai multe cazuri reuseste) consta in a ajuta copilul sa nu-si piarda in primii ani de viata naturaletea gandirii. Potentialul nativ al oricarui copil e urias, iar interactiunea cu mediu ingusteaza treptat acest orizont larg. FasTracKids nu-si propune sa scoata creiere solitare pe banda rulanta, ci, dimpotriva, vrea sa-i ajute pe copii sa inteleaga cat de utila si eficienta e colaborarea si vrea sa-i ajute sa-si descopere singuri punctele forte astfel incat sa capete incredere in ei insisi, sa ajunga sa se simta bine in propria lor piele. Marea meteahna a invatamantului romanesc (si spun asta in cunostinta de cauza; in urma cu 15 ani am fost invatator) este aceea ca face exact opusul. In cazul in care un copil ia nota 7 la scoala, invatatorul va fi tentat sa-i explice ce a lipsit pentru a obtine inca 3 puncte si nu va spune niciun cuvant despre meritele care au dus la obtinerea primelor 7.
(continuare in comentariul urmator)
Acest mod de abordare devine propriu schemei de gandire a copilului si se va perpetua in doua directii: pe de o parte copilul devenit adult va fi tentat sa faca acelasi mod de evaluare pentru cei din jurul si pe de alta parte se va autocenzura in exprimarea proriei personalitati stiind ca cei din jur il vor evalua de fiecare data accentuindu-i defectele si lipsurile. In fine, as putea vorbi/scrie ore in sir despre ce-si propune si ce reuseste sa faca FasTracKids pentru cei mici, dar nu este scopul acestei postari. In rezumat, va pot spune ca va inselati total atunci cand faceti toate aceste supozitii legate de ce-si propune si ce face FasTracKids.
(continuare in comentariul urmator)
Felicitari, Alexei,
Bravo, celor de la FTK Romania!
Tot respectul pentru ceea ce faceti, pentru modalitatea de a face…si "altceva" !
Din pacate insa, intr-o economie de piata "libera", deschisa cunoasterii si comunicarii, este aproape imposibil sa "multumesti" pe toata lumea.
Insa, ceea ce pe mine ma nedumereste, este modalitatea mai degraba facila de a discredita, in loc de a accepta si alte puncte de vedere, de a cauta si a intelege eforturile depuse in a aduce ceva nou in piata educationala din Romania.
Am regasit aceeasi postare, acelasi cut&paste (taire&inserare, adica) in diverse topicuri. Ar fi fost poate, cu mult mai interesant un punct de vedere bine sustinut si argumentat, chiar si in opozitie. Criticile sunt adesea constructive si ne ajuta sa ne imbunatatim performanta, daca sunt intr-adevar sustinute obiectiv.
Succes in continuare in ceea ce faceti!
Si o zi minunata tuturor,
Laura B.
Managing Partner
"Learn2b" – "Invat sa devin.."
Va rog info despre cursurile de engleza pentru copii pe perioada vacantei de vara.Multumesc.
Va rog sa mi spuneti cum se poate ajunge spre a urma un curs de formare pe acest tip de program!!! Lucrez cu copii si e foarte important!
Va rog sa mi spuneti cum se poate ajunge spre a urma cursurile de formare ale acestui tip de program. Lucrez cu copii si e foarte important sa stiu mai multe!
Buna ziua,
Pentru mai multe detalii privind programele noastre va invitam sa vizitati pagina http://www.ftk.ro.
Datele complete de contact le gasiti aici: http://www.ftk.ro/contact.
Raspund tot in postura oficiala atat Luminitei cat si Danielei.
Pentru Luminita: FasTracKids nu este un curs de invatare a limbii engleze. Scopul principal al cursurilor FasTracKids este acela de a-i ghida pe copiii in procesul de descoperire a potentialului lor intelectual si psiho-emotional. Poate ca v-a indus in eroare “provenienta” americana a francizei FasTracKids.
Pentru Daniela: Din pacate formarea unui instructor FasTracKids este accesibila doar persoanelor aflate intr-un contract de colaborare cu unul dintre centrele din reteaua FasTracKids. Acest fapt este impus in primul rand de politica internationala FasTracKids de a pastra un anumit standard de calitate prin mentinerea unui control asupra tuturor persoanelor care folosesc metoda si numele FasTracKids. In al doilea rand participarea la trainingul de formare ca instructor FasTracKids este doar o etapa a procesului de formare a unui instructor. Astfel, simplul training nu este suficient si nici de dorit in masura in care el nu este urmat de un lung stagiu de practica desfasurat sub supravegherea unui mentor. Daca doriti sa deveniti colaborator sau angajat in unul dintre centrele FTK din Romania nu va ramane decat sa accesati pagina noastra de internet si sa contactati prin email pe reprezentantii centrului dorit. Suntem intr-o permanenta cautare de talente asa ca abia asteptam sa primim o scrisoare de intentie interesanta,
este o afacere infloritoare(si este vazuta ca o afacere,de unele centre din tara-unde patronii angajeaza instructori colaboratori pe bani de mizerie)
sunt un parinte al unui copil de 4 ani,multumit de program,pentru simplul fapt ca celui mic ii place sa mearga in fiecare saptamana la acest program;sigur o sa il duc si dupa Sarbatorile de iarna
Parerea mea e ca acest program este ptr. copii timizi, nesociabili si extrem de cuminti….