Step by Step a împlinit 20 de ani în România și dacă adunăm copiii care au învățat cu ajutorul aceste metode numărăm mai bine de 250.000 de micuți care s-au jucat… pardon au învățat prin joacă, zâmbete și evaluare continuă, serioasă pentru profesori și veselă și relaxantă pentru copii.
Despre alternativa Step by Step
Metode funcționează la noi printr-un parteneriat dintre CEDP și Ministerul Educației. Dacă instituțiile publice oferă spațiile de învățământ și susținerea personalului didactic, CEDP formează educatorii și asigură toată asistența tehnică. Pe înțelesul tuturor, copiii care învață în clasele I-IV au în față aceeași materie precum cea din învățământul tradițional, dar metodele de învățare sunt diferite, colorate, centralizate pe copii și pe implicarea familiei în procesul de învățare.
Cei mici sunt încurajați astfel să facă alegeri, să știe ce înseamnă responsabilitate, să își exprime ideile liber și să se ajute atunci când este nevoie.
Principii de bază
- Educaţia este individualizată,
- Se încurajează colaborarea, nu competiţia,
- Învăţărea este organizată pe Centre de activitate.
Prin lucruri mici, schimbăm lumea copiilor, de exemplu educatorul nu mai stă faţă în faţă cu copilul – poziţie de confruntare, inegală, ci umăr la umăr – poziţie de colaborare, egală. În clase există un “Scaun al Autorului”, locul din care fiecare copil îşi expune ideile proprii în faţa celorlalţi colegi. Nu sunt bănci tradiționale, ci mese mobile cu scăunele de jur împrejur. Nu există teme pentru acasă, tot procesul educativ se desfășoară în cele 8 ore de școală unde sunt doi învățători în clasă. Și nu în ultimul rând evaluarea e process continuu care are drept scop înregistrarea progreselor în dobândirea de competenţe, înlăturând ierarhizarea copiilor în funcţie de rezultate. Copilul se compară cu el însuşi, este încurajat şi apreciat, greşeala se corectează nu se amendează.
Vă las cu site-ul oficial al Școlii Step by Step și vă întreb voi știați despre această alternativă?
Sursă foto: Facebook.com/ Scoala-Primara-Step-by-Step-Bucuresti.
Alternativa Step-by-step există și în unele școli de stat, dar din păcate, se aplică pur românește. Cel puțin în Școala nr. 5 din București, unde a fost fetița mea în clasa aIa și un semestru din a IIa. Apoi am mutat-o pentru că plângea în fiecare zi când trebuia să meargă la școală.
Poate în alte școli de stat este minunat, însă la școala nr. 5 nu sunt respectate sub nicio formă principiile step. Nu există 2 învățătoare la clasă în același timp, timp de 8 ore, centrele de activități nu se fac așa cum prevede alternativa, cel de construcții chiar a fost desființat și transformat în locul în care merg copiii pedepsiți, se țipă, se amenință, copiii sunt etichetați ca fiind nesimțiți, dobitoci, neobrăzați etc. Sunt atât de multe nereguli încât mi-ar lua o zi întreagă să le scriu. Cert este că alternativa step-by-step este minunată și din păcate, se aplică în bătaie de joc. Repet, cel puțin la școala despre care vorbesc mai sus.
Alternativa Step-by-step există și în unele școli de stat, dar din păcate, se aplică pur românește. Cel puțin în Școala nr. 5 din București, unde a fost fetița mea în clasa aIa și un semestru din a IIa. Apoi am mutat-o pentru că plângea în fiecare zi când trebuia să meargă la școală.
Poate în alte școli de stat este minunat, însă la școala nr. 5 nu sunt respectate sub nicio formă principiile step. Nu există 2 învățătoare la clasă în același timp, timp de 8 ore, centrele de activități nu se fac așa cum prevede alternativa, cel de construcții chiar a fost desființat și transformat în locul în care merg copiii pedepsiți, se țipă, se amenință, copiii sunt etichetați ca fiind nesimțiți, dobitoci, neobrăzați etc. Sunt atât de multe nereguli încât mi-ar lua o zi întreagă să le scriu. Cert este că alternativa step-by-step este minunată și din păcate, se aplică în bătaie de joc. Repet, cel puțin la școala despre care vorbesc mai sus.
Alternativa Step-by-step există și în unele școli de stat, dar din păcate, se aplică pur românește. Cel puțin în Școala nr. 5 din București, unde a fost fetița mea în clasa aIa și un semestru din a IIa. Apoi am mutat-o pentru că plângea în fiecare zi când trebuia să meargă la școală.
Poate în alte școli de stat este minunat, însă la școala nr. 5 nu sunt respectate sub nicio formă principiile step. Nu există 2 învățătoare la clasă în același timp, timp de 8 ore, centrele de activități nu se fac așa cum prevede alternativa, cel de construcții chiar a fost desființat și transformat în locul în care merg copiii pedepsiți, se țipă, se amenință, copiii sunt etichetați ca fiind nesimțiți, dobitoci, neobrăzați etc. Sunt atât de multe nereguli încât mi-ar lua o zi întreagă să le scriu. Cert este că alternativa step-by-step este minunată și din păcate, se aplică în bătaie de joc. Repet, cel puțin la școala despre care vorbesc mai sus.
Alternativa Step-by-step există și în unele școli de stat, dar din păcate, se aplică pur românește. Cel puțin în Școala nr. 5 din București, unde a fost fetița mea în clasa aIa și un semestru din a IIa. Apoi am mutat-o pentru că plângea în fiecare zi când trebuia să meargă la școală.
Poate în alte școli de stat este minunat, însă la școala nr. 5 nu sunt respectate sub nicio formă principiile step. Nu există 2 învățătoare la clasă în același timp, timp de 8 ore, centrele de activități nu se fac așa cum prevede alternativa, cel de construcții chiar a fost desființat și transformat în locul în care merg copiii pedepsiți, se țipă, se amenință, copiii sunt etichetați ca fiind nesimțiți, dobitoci, neobrăzați etc. Sunt atât de multe nereguli încât mi-ar lua o zi întreagă să le scriu. Cert este că alternativa step-by-step este minunată și din păcate, se aplică în bătaie de joc. Repet, cel puțin la școala despre care vorbesc mai sus.
Alternativa Step-by-step există și în unele școli de stat, dar din păcate, se aplică pur românește. Cel puțin în Școala nr. 5 din București, unde a fost fetița mea în clasa aIa și un semestru din a IIa. Apoi am mutat-o pentru că plângea în fiecare zi când trebuia să meargă la școală.
Poate în alte școli de stat este minunat, însă la școala nr. 5 nu sunt respectate sub nicio formă principiile step. Nu există 2 învățătoare la clasă în același timp, timp de 8 ore, centrele de activități nu se fac așa cum prevede alternativa, cel de construcții chiar a fost desființat și transformat în locul în care merg copiii pedepsiți, se țipă, se amenință, copiii sunt etichetați ca fiind nesimțiți, dobitoci, neobrăzați etc. Sunt atât de multe nereguli încât mi-ar lua o zi întreagă să le scriu. Cert este că alternativa step-by-step este minunată și din păcate, se aplică în bătaie de joc. Repet, cel puțin la școala despre care vorbesc mai sus.