Cum poți colabora inteligent cu noi și alți oameni care au acces la audiența ta7 min read
Astăzi vă povestim despre Influencer Marketing – noua platformă lansată de 2Performant, partenerii noștri încă de la lansarea UrbanKID în 2009 – și care oferă o metodă eficientă și transparentă de a lucra cu noi și alți oameni care au acces la audiența către care sunt destinate produsele și serviciile voastre.
Pentru că timpul este cea mai valoroasă resursă a noastră, în special ca și părinți, mereu am fost fani ai lucrurilor care să ne ajute să fim eficienți, să nu irosim timp și să facem lucrurile să se întâmple. Chiar acest proiect – urbankid.ro – pe care citești acum acest articol, a fost gândit și cu ideea că la un moment dat ne va perimite să petrecem mai puțin timp implicați în alte activități aducătoare de bani și mai mult timp având tot felul de experiențe alături de oamenii noștri mici.
Cele mai multe mailuri pe care le primim sunt în general de la agenții de PR care de obicei vin cu un comunicat de presă atașat și cu rugămintea de a publica un articol pe baza lansării sau activării pe care unul dintre clienții lor o are. În ultima vreme am început să răspund acestor emailuri si să rog expeditorul să includă și informațiile omise despre bugetu disponibil pentru această colaborare. Evident că nu mulți găsesc timp (ce ironic) să îmi răspundă.
Pornind de la situația asta îmi imaginăm cum ar fi să existe un super-tool pentru agențiile de PR prin care ei să submiteze comunicatul, imaginile și siglele aferente într-o platformă, apoi să selecteze site-urile potrivite dintr-un director și să trimită direct de acolo propunerea de colaborare împreuna cu bugetul și un mic comision pentru platformă. Mă gândesc să sunt destule bloguri/site-uri pe care pot publica informația lor gratuit sau on a very low budget și în acest fel să vadă și care este prețul pieței pe platformele mai răsărite.
Și cum noi, oamenii în general, atunci când ne imaginăm ceva, nu facem altceva decă să ne amintim și să chemăm în prezent genul acesta de experiențe, iată că prietenii noștri dragi de la 2Performant, exact asta au făcut – o platformă prin care brandurile și agențiile pot cumpăra native advertising – articole, postări pe instagram sau facebook sau orice alt canal – de la publisheri independeți – mari și mici. Platforma se numește Influencer Marketing și face exact ce zice numele – te ajută să încluzi în strategia ta de marketing conținut produs de influenceri.
Nu o să intru foarte tare în detalii tehnice dar pot să vă spun că după ce am fost în postura de advertiser în diferite poziții pe care le-am avut, e una să cumperi afișări și click-uri în rețelele clasice (Google, Facebook) și alta este să cumperi expunere + încredere pentru că atunci când lucrezi cu un influențator, ai șansa ca o parte din încrederea pe care acel om a câștigat-o în fața celor care îl/o urmăresc să se transfere către produsele sau serviciile tale.
“Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half.” ~John Wanamaker
E pompos acest termen de influencer dar atunci când te sună un business din București să te roage să modifici pe site numărul de telefon pe care l-ai publicat greșit ca fiind al unui restaurant cu loc de joacă pentru că primeau zeci de telefoane în fiecare zi sau când un magazin online coordonează stocurile cu data publicării unui review de jucărie sau când după nici 17 ore trebuie să oprești înregistrările pentru un eveniment pentru familii pentru că s-au ocupat toate locurile deși participarea nu era deloc ieftină începi să ai încredere că poți ai o oareșicare influență în alegerile pe care o familie le face și te autoresonsabilizezi, îți dorești foarte tare să nu îi dezamăgești, să le recomanzi mereu experiențe pozitive, pe care le-ai încercat și în care crezi.
Îmi place foarte mult platforma 2Performant Influencer Marketing. Rezolvă multe probleme:
- nu trebuie să ai un contract cu fiecare adevertiser/agenție/brand în parte – totul se face prin platformă
- din ce am văzut până acum, termenele de plată sunt mult mai mici decât în restul formelor de colaborări – cum e și firesc să fie
- poți să îți alegi singur în ce campanii te implici și să aplici la ele – super bonus points pentru această transparență fără precedent în piață
- poți fi invitat să participi în campanii relevante pentru audiența ta
- poți negocia bugetul pentru campanie
Ce mi-ar plăcea să vâd în viitor:
- capacitatea de a îmi edita profiul singur în platformă – e doar o chestiune de timp până vor activa această funcționalitate
- mai multe automatizări – pe ideea – engagement, stats, trafic – preluate automat din Google/Facebook (cu acces tokens corespunzătoare) – pentru a simplifica raportarea și a mări transparența
- capacitatea de a oferta mai multe tipuri de conținut/canale. Adică – citesc brief-ul și vin cu propuneri concrete punctuale, ficare cu bugetul ei – advetorial, postare pe cont personal (Instagram/Facebook), postare pe conturile site-ului (Instagram/Facebook), inser în newsletter, etc
2Performant este fostul 2Parale un business local care acum operează internațional și a pornit tot cu o metodă extrem de eficientă de reclamă online și anume marketing afiliat – o formă de marketing pe care am mai recomandat-o aici (ca și metodă de colaborare cu noi) și în care plătești doar rezultatele, super transparent. Mai simplu spus, de exemplu, dacă tu cumperi o cutie plină de activități interesante pregătite de pedagogi pentru omul tău mic – Bibo Box – pentru că ai citit despre ea pe UrbanKID, noi câștigăm un mic comision.
Mi se pare că noua platformă de Influencer Marketing are un potențial imens și la noi dar și în piețele de afară iar ca metodă de promovare pentru ea aș face reach-out masiv către câte 50-100 influenceri Instagram din fiecare domeniu important care o dată dispuși să încerce platforma, vor aduce cu ei și pe clienții lor, aducând astfel mai multe campanii și pentru ceilalți influenceri deja existenți în rețea.
Acestea fiind spuse, vă invit la colaboare, elegant, prin Influencer Marketing, suntem și noi acolo, să sperăm că în curând cu un profil actualizat ;-).
Era și timpul ca cineva să implementeze acest sistem. Pentru a cumpăra aceste servicii trebuia să stai să cauți fiecare agenție în parte și să aștepți răspunsuri. De asemenea, prețurile nu erau afișate. Felicitări 2performant, sper ca lista să crească și să fie diversitate în oferte. La prima vedere prețurile sunt cam mari, cel puțin la advertoriale, unde m-ar fi interesat.
pe măsura ce platforma va fi folosită și de influenceri și de branduri, prețurile se vor cerne. Adică degeaba cere cineva 500 eur pentru un post pe Instagram, dacă nu îi dă nimeni 🙂