rozÎn magazinele cu jucării și nu numai la standurile specializate vom descoperi două culori: roz și “orice altceva”. V-ați prins voi din prima de ce, roz pentru fetițe și restul pentru băieței. Fiți sinceri: de câte ori ați auzit băieți în magazine care să spună că nu doresc o anumită jucărie pentru că este “prea de fete”, iar această frază este folosită fix așa și atunci când este vorba despre culorile la haine și multe altele.
90% dintre mămicile de fete recunosc că cele mici nu doar că doresc lucruri roz sau mov, ci nu acceptă nimic altceva care nu este de aceeași nuanță. Să ne facem înțeleși nu părinții sunt de vină și cu atât mai mult nici copiii nu sunt, ci modalitățile de promovare ale produselor, simplu spus campaniile de marketing, care prin informațiile pe care le comunică nu fac altceva decât să reducă alegerile fetelor. Când ați văzut ultima dată o prințesă îmbrăcată în albastru? Dar în verde? În maro? (să nu dăm exemplu Merida, care abia a intrat în seria prințeselor Disney și care oricum abia își găsește locul pe rafturile magazinelor, asta după ce rochia ei a primit mai mult sclipici decât în film, iar păpușa oricum nu respectă dimensiunile unui corp normal) Exact… problema nu este nicidecum la noi, simpli consumatori, ci la faptul că am crescut și creștem copiii într-o lume care ne învață că rozul și prințesele sunt singurele alegeri bune pentru fetițe și doar pentru fete.
Departe de mine gândul că rozul ar trebui banat, ba nici măcar prințesele îmbrăcate în roz. Culoarea este una chiar simpatică și copiilor, indiferent dacă sunt băieți sau fete, le stă minunat îmbrăcați în roz, dar de la asta la o adevărată obsesie care se extinde în absolut fiecare aspect al vieții cuiva este cale lungă.
roz_2
Nu cred că exagerez când spun că există fetițe care au caiete, pixuri, ghiozdane, îmbrăcăminte, jucării – toate roz. Dacă s-ar putea să fie și mâncarea aceeași nuanță ar fi perfect. Și asta nici măcar nu este o alegere. Dacă ar avea cum să aleagă sunt convinsă că fetele ar avea și obiecte de alte culori, dar într-o lume în care rafturile magazinelor sunt pline de obiecte roz și de prințese nu prea ai cum să mai vezi și produsele de sus de tot sau de la capătul raftului, care poate sunt roșii sau alte culori.
O fetiță din 10 refuză rozul, potrivt unul studiu recent realizat de Harvard. Să mă fac înțeleasă: când spun că “refuză rozul” mă refer la faptul că ele nu au niciun obiect roz. Sunt de multe ori privite lung de alte fetițe de aceeași vârstă, ba chiar și mulți părinți se miră cum de nu au “obsesia pentru roz”. Eh… vedeți până unde poate să ajungă marketing-ul și promovarea fără limite?
Așadar, cum putem rezolva această problemă și a nu aștepta să se schimbe reclamele și jucăriile?
Surse foto: Olga/ Олька/ Flickr.com și woodleywonderworks/ Flickr.com.