Pentru toți părinții care au copii la școală sau se pregătesc intens pentru asta: Hama România oferă două ghiozdane școlare absolut minunate. Cadou, pentru copiii voștri!
Știți ce părere avem noi despre școli și cât de mult ne dorim altceva pentru copiii noștri. Știți cât de porniți suntem să facem o schimbare în ceea ce privește sistemul nostru de învățământ, cât de mult încurajăm părinții să-și susțină și să-și iubească necondiționat copiii, mai ales atunci când intră în contact cu societatea, mai exact cu școala. Știți și cât de mult îl apreciem pe Alfie Kohn, cel care vorbește atât de bine despre toate aceste lucruri.
Pentru toate acestea și pentru toate lucrurile pe care le putem învăța împreună, vrem să vă antrenăm într-o dezbatere, care se va finaliza cu două premii, puse la dispoziție de Hama România: două ghiozdane super șmechere, concepute special pentru ca toate cărțile și caietele celor mici (poate scăpăm de teme dar de renunțat la multele feluri de manuale, nu prea cred) – tot ce cară un copil începând cu vârsta de 6-7 ani la școală să nu fie prea mult pentru coloana lui vertebrală. Două ghiozdane Step by Step.
Invitație la idei
Chiar dacă anul școlar a început și aveți deja un ghiozdan pentru cel mic sau poate vă pregătiți pentru toamna următoare să începeți o altă etapă din viața copilului vostru, noi vrem să vă dăm în dar un ghiozdan Hama Step by Step și vrem să vă invităm la o mică dezbatere: spuneți-ne, în câte cuvinte vreți voi, ce v-ați dori să se schimbe începând cu 1 ianuarie 2014 în clasa/școala sau poate grădinița copilului vostru. Poate să fie chiar învățătorul, poate să fie școala cu totul, poate numărul temelor pe care îl primesc cei mici, poate stilul de învățare, orice problemă pe care o întâlniți și pe care sperați să o vedeți rezolvată. Haideți să facem un exercițiu de imaginație și să aruncăm dorința în anul 2014. Și haideți să facem ceva împreună, chiar dacă începem prin câteva cuvinte. Unde-s doi puterea crește!
Scrieți un comentariu, mai jos, până pe 30 Decembrie iar noi vom alege (aleator) doi câștigători. Musai să ne spuneți dacă aveți fată sau băiat, să vă oferim unul dintre ghiozdanele de mai jos – cu flori sau cu dinozauri. După vacanță vă trimitem și premiile.
Despre ghiozdanele Hama Step by Step
Fiecare ”ghiozdan” este un set în sine și cuprinde: ghiozdan, penar cu accesorii, penar mic, sac pentru încălțăminte, portofel.
Foarte important: sunt singurele modele de ghiozdane de pe piața din România omologate AGR – Germania și recunoscute pentru protecția pe care o conferă coloanei vertebrale a copilului.
Ghiozdanul beneficiază de:
– formă anatomică ce protejează coloana vertebrală a copilului, spatelele având o căptușeală cu canale de ventilație;
– sistem de ventilație și material special pentru o circulație optimă a aerului între spatele copilului și spatele ghiozdanului;
– bretele de umeri reglabile, cu căptușeală groasă ce protejează umerii;
– catarame metalice stabile care oferă acces rapid la compartimentul principal;
– buzunar frontal izolat pentru păstrarea produselor alimentare și bauturilor, reci sau calde;
– card cu numele titularului în interior;
– spațiu dedicat pentru orar, în interior, agățătoare pentru chei și buzunare cu fermoare mici;
– separator interior flexibil;
– elemente reflectorizante pe partea din față și în părțile laterale, pentru siguranță atunci când este întuneric.
Vă așteptăm dorințele legate de școala copiilor voștri (noștri) până pe 30 Decembrie!
Later Edit:
Am anunțat câștigătorii celor două ghiozdane Step by Step: Mirela (ghiozdanul de băieți) și Carina (ghiozdanul de fete). Felicitări dragi mămici! Aici este anunțul și extragerea.
Va asteptam cu idei! Eu am o lista mareeeee de dorinte, pentru cand domnisoara noastra va merge la scoala (adica peste 2 ani).
🙂
Buna. Eu am 2 copii – cel mare e in clasa a 5-a si tocmai i s-a rupt ghiozdanul, deci unul nou, pentru baieti ar veni exact la fix 🙂 Ce as schimba, pentru el, la scoala…. in primul rand as vrea sa vad interactivitate intre profesori si elevi, comunicare, discutii, interes. As vrea sa nu mai vina acasa teleghidat, ca robotelul, sa se apuce de aceleasi vesnice lectii — ci sa veni bucuros, sa-mi povesteasca ce chestiii misto au facut la scoala, ce experimente, ce proiecte in grup, etc. As vrea sa nu mai fie nevoie de lectii de istorie si geografie invatate pe de rost din manuale, ci sa faca in loc proiecte, sa caute in carti si pe internet, sa fie provocati, si nu pusi sa invete mecanic. Pe scurt, as vrea sa-i vad pe profesori ca ii stimuleaza pe copii sa caute, sa cerceteze, sa puna intrebari, sa discute. Nu vad asta, defel.
Fata cea mica are 5 ani si deocamdata facem HS.
Multumim pt concurs si pt provocarea la discutie 🙂
buna, am 2 fetite, cea mare de 9 ani, clasa a 3-a, i s-au stricat 2 ghiozdane pana acum, de ce? nu mai reusim sa inchidem ghiozdanul plin cu de toate, manuale, caiete, culegeri, caiete speciale, penar plin cu creioane colorate, carioci , stilou etc….; trebuie in ghiozdan sa ai si sticla cu apa, pachetelul si cand vine ziua in care ai ed. fizica, durere…… echipament .offf… , asa ca saracutul ghiozdan , carat de mami, tati sau bunici, isi da duhul stricanduise fermoarul, se mai rupe o bretea..
as dori sa nu mai fie atat de mult de carat la scoala, copii nostri sa nu mai fie ” magarusi”…
as dori o lejeritate in predarea si asimilarea materiei(eliminata materia inutila, doamna invatatoare e o scumpa care ii iubeste si ii ajuta dar ne roaga sa ne ajutam copii sa asimileze materia pentru ca ea nu face fata , faoarte multe lucruri de facut in 50 min., cand sa verifici temele, sa explici ce nu au stiut sa faca acasa din teme, ascultat 25 copii, predat lectie noua… ce sa faca mai repede? daca nu ai timp sa te ocupi acasa de copil, e pierdut oricat de ambitios si responsabil este, tot copil ramane, vrea un pic la joaca cu prietenii, la desene, un joc de creativitate………dar unele nu le putem face in fiecare zi ca avem teme, de citit etc.
as dori sa mearga la scoala din curiozitate , sa vada ce urmeaza sa invete , noroc cu doamna invatatoare care e buna, si va spun drept fiica mea , colegii ei , merg la scola de dragul doamnei pentru ca e buna….., scoala e grea, aglomerata ,unde nu ai timp sa iti faci prieteni cu care sa poti creea lucruri frumoase
as dori multe pentru copii nostri dar nu ai cu cine………..
Daria este la scoala in clasa I
anul trecut a inceput cu mare entuziasm clasa pregatitoare, iar din decembrie deja nu ii mai placea nimic, nu mai vroia sa auda de scoala; scriau 3-4 ore pe zi aproape in continuu si o durea mana, nu mai vroia sa povesteasca ce faceau pentru ca …..nu faceau decat sa scrie….
am schimbat scoala, acum e totul diferit, exista comunicare elevi-invatatoare (mai sunt unele lipsuri in comunicarea cu parintii,dar mi-am dat seama ca e vorba de lipsa de timp) , vine acasa si tot mai vrea sa faca ceva in plus, pregateste temele pentru fratele ei mai mic….
Andrei va merge la scoala anul viitor si chiar am avea nevoie de un ghiozdan 😀
momentan refuza sa mai mearga la gradinita pentru ca vrea la scoala asa ca facem HS ;sper sa ii placa la scoala si sa aiba parte de o invatatoare buna
As vrea ca la gradinita fetitei mele sa se renunte la sistemul de pedepse si recompense, sa nu mai fie umiliti copiii si scosi in fata clasei pentru ca s-au foit pe scaunul pe care stau de o ora, sa nu mai ridice nimeni tonul, etc.. Cui sa ma adresez? :)))
Fetita mea e in clasa I si merge cu drag la scoala dar e meritul doamnei invatatoare, careia nu ii pot reprosa nimic.
Ce mi-ar placea sa se scimbe in scoala noastra ar fi sistemul de supraveghere al elevilor in pauze si mi-as mai fi dorit sa fie posibil ca sa existe laboratoare mai bine dotate pentru stiinte astfel incat invatamantul nostru sa nu mai fie 90% numai teorie abstracta.
eu mi-as dori sa se renunte la liste si spagi pentru admiterea la cresa/gradinita. am aflat ca trebuie sa inscriu fetita cu cel putin 1 an inainte si sa dau acatiste la biserica si “atentii” foarte costisitoare pentru o sansa la un loc la gradinita de stat(si cresa la fel). nu mi se pare deloc corect si daca eu de la primul contact cu gradintia sunt fortata sa “ofer”atentii mai incolo ce ma asteapta? sunt foarte dezamagita de tot sistemul:(
eu as dori schimbarea mentalitatii invatatorilor in primul rand iar apoi relaxarea si stimularea copiilor,predarea lectiilor si invatarea prin joc introducerea in scoli de ore de inteligenta emotionala si dezvoltare personala(,am un baietel Andreas in clasa a 2a)
Eu in 2014 mi-as dori de la parintii din clasa baiatului meu sa inteleaga ca am pornit impreuna pe un drum care va fi lung si sa intelegem ca sutem ca o familie. Sa ne purtam ca atare.
Offf…. sunt asa de multe de spus ca nu incap intr-un comentariu. In primul si in primul rand mi-as dori sa se reduca drastic numarul de copii din clasa, fiul meu David este in cl a IIa si sunt 34 de copii! Enorm de multi. Si mi-as mai dori ca si la noi la scoala sa existe un program de after school, la un pret decent si sa existe posibilitatea de a-si face temele acolo si sa isi lase toate cartile si caietele la scoala, ca sa nu isi mai rupa spatele cu ghiozdanul foarte greu. Si mai sunt o gramada …
Am revenit deoarece nu am spus tot ce ma “doare” din lipsa de timp,deci ar fi multe dar as mai puncta cateva:
-existenta dulapioarelor pt cartile si caietele care nu le folosesc acasa si drept urmare usurarea ghizdanului
-eliminarea sedintelor cu parintii,mi se par inutile , doar pt a cere bani si a face cunoscut copii cu note mari si note mici,as vrea discutiile in particular cu fiecare parinte despre problemele sau notele copilului,nu in public deaorece parintii se duc acasa si discuta in fata copiilor despre ce s-a discutat la sedinta iar copii a doua zi rad si discuta si ei despre X si Y ce note mici are si cat este de “prost”,asta mi se pare destul de grav..
-eliminarea cerintelor de memorare mecanica,mai repede as merge pe intelegerea unei anumite poezii sau a unei povesti
-orele de sport sa nu fie doar o alergare continua,sa se practice anumite sporturi cu reguli si schimbarea dupa un anumit timp cu un alt sport
-notele sa fie confidentiale ,la fel si locul de munca al parintilor si profesia(sunt multi profesori care dau note dupa acest aspect)
-introducerea in scoli a orelor de inteligenta emotionala si dezvoltare personala ,ore in care copilul sa se relaxeze si sa invete sa gandeasca poztiv,sa nu se certe ,sa reactioneze corect in anumite situatii
– si invatatorii cu rezultate bune sa fie stimulati prin excursii oferite,prin ore de relaxare,etc sa nu mai fie asa tristi si nervosi
Ar mai fi multe de spus dar ma opresc aici,acestea sunt cele mai importante puncte pt mine si baietelul meu Cristian -Andreas,mai am si o fetita Maria -Lavinia care este la gradinita ,la gradinita nu as schimba decat numarul orelor petrecute in aer liber
Va multumesc si va doresc o zi frumoasa
Mi-a placut foarte mult cum ai punctat si gasesc ca sunt foarte bune sugestiile tale, cu exceptia sedintelor cu parintii pe care eu le gasesc utile. In privinta notelor si a altor situatii mai speciale, la prima sedinta, noi ca parinti am completat o fisa ce continea si un chestionar in care, printre altele, trebuia sa precizam daca dorim sa discutam situatia notelor in particular sau nu.
Sunt de acord dar asta nu se intampla in toate scolile,la noi se discuta despre note si nazdravaniile copilului in public iar a doua zi se discuta cine este “desteptul” clasei si cine ce a facut,iar aceste catalogari nu cred ca sunt binevenite pt copii
poate daca sedintele ar fi pentru gasit solutii si rezolvarea anumitor probleme care intervin in clasa sau la nivelul scolii sau cum sa facem sa fie mai eficient modul de educare al copiilor sau dezbaterea unor probleme de genul de ce a luat x o nota mica,poate nu a inteles ceva,poate are anumite probleme de adaptare,etc
Inteleg ca problema e de fapt atitudinea unor parinti-clar nu mergi acasa dupa sedinta sa ii povestesti copilului despre tot ce s-a discutat si sa mai si etichetezi colegii lui de clasa! Ei sunt usor influentabili si trebuie sa se formeze ca un grup unit, incerci sa-i apropii nu sa-i dezbini, sa se accepte si sa se ajute cu toate diferentele dintre ei ca doar raman impreuna 4 sau 8 ani.
Clar, trebuie lucrat foarte mult si la mentalitatea părinţilor, eu zic ca si aici e o problema sunt multi care au ramas cu idei învechite si vor sa isi scoata copii in fata prin diverse metode.. ..
Eu sper sa se schimbe ceva, cândva.. .
O seara buna!
Fetita mea este inca la gradinita, dar mi-as dori foarte mult schimbarea mentalitatii invechite si contraproductive bazata pe ideea ca elevii au nevoie de un cadru prestabilit pentru a invata ce TREBUIE sa invete. Imi doresc incurajarea individualitatii fiecarui copil in locul incercarii de uniformizare si conformizare.
mi-as dori mai mult accent pus pe creativitate, si nu ma refer neaparat la creativitatea artistica, ci la termne in sensul cel mai larg, mai multa atentie pentru personalitatea copiilor, mai multa tandrete si blandete, mai putine pedepse si certuri pentru nimicuri, de fapt pentru faptul ca sunt copii si actioneaza ca niste copii. Scoala nu e facuta sa transforme copiii in adulti, ci sa-i ajute sa descopere lumea, cel putin asa ar trebui sa fie.
Am doua fetite una la scoala in cl.a 5-a si alta la gradinita grupa mica.Daca de cea mica sunt f.incantata datorita faptului ca are educatori foarte bine pregatiti si cu minti deschise intr-un system privat care ajuta f.mult la dezvoltarea armonioasa a copiilor nu acelasi lucru pot spune despre fetita cea mare.Sistemul de stat romanesc trebuie reformat in totalitate pentru ca este invechit cu reminiscente comuniste in care copiii erau invatati sa reproduca mot-a mot diferite texte sau lectii fara sa lefie stimulate imaginatia si creativitatea.As dori pentru noul an ca profesorii sa nu mai dea sute de teme elevilor pana acestia obosesc si se epuizeaza nemaiintelegand nimic practice din ceea ce fac ,as dori ca profesorii sa priveasca elevii ca pe niste finite umane si nu ca pe niste masinarii care tocesc fara sa aiba posibilitatea sa-si exprime propriile ganduri,emotiile,creativitatea,etc, as dori sa nu mai existe atatea materii inutile sau atatea culegeri de ne plesnesc creierii lucrand.In concluzie vrem un system de invatamant cu oameni capabili si seriosi care sa nu ceara spaga pentru a-si putea exercita meseria cu dragoste astfel incat copiii sa vina de drag la scoala si nu de frica sa nu tipe cineva la ei sau sa-i terorizeze psihic.Poate preluam cate ceva din sistemul de invatamant suedez unde performantele scolare nu se lasa asteptate.Va multumesc si cred ca o zi intreaga nu mi-ar fi de ajuns ca sa-mi exprim dorintele pentru ca acesti copii minunati.
Ana, fetita mea este clasa zero la o scola privata. Este foarte bine, frumos, minunat, ii plce mult la scoala si este foarte fericita sa mearga. Dar, in clasa intai va merge la o scoala de stat… Voi scrie intr-un email separat tot ceea ce cred eu despre sistemul de scoala: stat si privat, ce am cercetat si ce am simtit incercand sa iau o decizie cat mai buna. Nu doar sistemul de invatamant trebuie schimbat, ci si mentalitatea parintilor.
As vrea sa se schimbe mentalitatea majoritatii parintilor care doresc ore de lectii pentru copiii lor. Povestesc o scurta istorie: am discutat cu managera unui after school si i-am spus ce doresc pentru Ana la clasa zero si la clasa I: o jumatate de ora de lectii si respectiv o ora de lectii. Consider ca este suficient pentru un copil de 7 ani. Restul este dezvoltare personala: este de dorit sa i se arate copilului ca exsista dans, balet, pian, sah, teatru, baschet…. si el sa aleaga ce ar dori sa incerce. Managera pe care, de altfel, o stimez foarte mult mi-a spus ca sunt singura mamica cu care a discutat aceste subiect, ac restul parintilor le dau copiilor culegeri de teme suplimentare, ca trebuie sa faca lectii, sa invete. Nu olimpiadele scolare fac dintr-un copil un om fericit in viata, ci intreaga baza de experiente traite, de situatii noi pe care coplul le poate gestiona singur sau cu ajutorul adultilor.
As vrea sa se schimbe comunicarea cu invatatorii, parintii si invatatorii trebuie sa aiba aceleasi idei, viziune. Parintii trebuie sa se implice in relatia invatator-copil, nu sa fie doar un controlor al temelor.
As vrea ca sisitemul de invatamant sa fie mult mai practic. Sa se invete si prin joaca si experimentand, nu doar stand in banca si fiind atenti la tabla. In acest sistem rigid in care crestem ajungem studenti si nu am vazut niciodata o fabrica si cum se ambaleaza ciocolata, de exemplu, stim doar din carti.
As vrae ca invatatorii sa fie oameni, sa iubeasca copiii. O mare parte din ei sunt, iar noi ca parinti trebuie sa ii gasim pe acestia. Invatamantul se face cu pasiune, cu rabdare, cu idei noi, cu conectare la tehnologia din zilele noastre.
As vrea ca profesorii sa fie mai bine platiti pentru a fie mai relaxati si sa ne poata educa armonios copiii. Este absolut incredibil ca discrepantele financiare dintre un angajat la o multinationala si un invatator sa fie de 4:1.
As vrea ca evaluarile copilului sa fie facute atat cognitiv (teste la matematica, romana..) cat si emotional. Invatatorii sa se aplece mult mai mult catre sufletul copilului, catre valorizarea acestuia, catre a scoate ce este mai bun din copil.
As vrea sa se renunte pentru totdeauna la pedepse si recompense. Invatatorii sa inteleaga ca a pedepsi un copil este umilitor si frustant si parintii doresc o alt fel de abordare a educatiei copiilor. Totodata, multi dintre parinti sunt de scord cu “coltul” sau cu “ciufulitul”, asa ca educatia trebuie facuta de ambele parti.
As vrea sa existe sistemul de evaluare al invatatorilor de catre copii/parinti, asa cum exista sistemul de evaluare al cursurilor la universitatile din afara. In acest fel, invatatorii nu se vor mai considera “stat in stat” si nu vor mai face ce doresc, c in limitele unei decente si a unui respect pentru copiii care sunt in fata lor.
As putea scrie cateva pagini bune despre ce as mai dori…. important este ca in sistemul de invatamant exista si oameni buni, prietenosi, pregatiti, seriosi, iubitori de copii. Nu ii gasim usor, dar nu trebuie niciodata sa abandonam sa ii cautam daca dorim ca dragii nostri copii sa creasca liber si natural, sa aiba dreptul sa isi exprime gandurile si ideile.
Va multumesc din suflet,mi-au dat lacrimile de fericire pt ca baietelul meu ii scrisese mosului printre altele si ghiozdan nou,dar nu au ajuns banutii si pt ghiozdan si chiar ne gandeam sa ii cumparam sdupa sarbatori(oricum nu ne permiteam unul asa,dar…),acum o sa il anunt si o sa sarbatorim,va multumesc inca o data si sper sa reusim sa schimbam ceva si in invatamantul romanesc
Un an nou fericit si bun!
Ne bucuram cu atat mai mult 🙂
felicitari si celeilalte castigatoare!
Multumim foarte mult suntem foarte incantate si deabia asteptam ghiozdanul mai ales ca avem si unele problem cu coloana de la atatea carti carate zilnic.
Baietelul meu este la “gradi”, dar eu as dori ca sa schimbam vechile metode de invatare folosind tehnologia moderna si tehnici de invatare moderne, atractive si sa se puna accentul foarte mult pe practica si pe utilitatea informatiilor !
Eu mi-as dori mai mult accent pus pe creativitate, si nu ma refer neaparat
la creativitatea artistica, ci in sensul cel mai larg, mai
multa atentie pentru personalitatea copiilor, mai multa tandrete si
blandete, mai putine pedepse si certuri pentru nimicuri, de fapt pentru
faptul ca sunt copii si actioneaza ca niste copii. Scoala nu e facuta sa
transforme copiii in adulti, ci sa-i ajute sa descopere lumea, cel
putin asa ar trebui sa fie.