Folosește instrumentele potrivite
Așa cum spuneam și mai sus, pentru a pune la punct diverse strategii, vei avea nevoie de informație, dar și de un soft pentru a o prelucra. Astfel, cea mai bună strategie va fi în primul rând să folosești instrumentul potrivit.
Evident, aici trebuie să iei în calcul specificul afacerii tale. Să zicem că ai un magazin online sau offline. N-ai cum să dai greș cu un sistem CRM în care feedback-ul clienților să fie înregistrat și unde să găsești informații prețioase despre fiecare interacțiune cu ei.
În ajutor îți poate veni inclusiv softul de gestiune magazine Freya. Un astfel de soft te va ajuta să faci mai multe vânzări și în același timp să le monitorizeze, raportezi și verifici în timp real. Informațiile obținute vor putea fi transformate rapid în strategii de marketing.
Personalizează serviciul pentru clienți
De cele mai multe ori diferența între un client câștigat și unul pierdut o face calitatea experienței pe care a avut-o clientul. Dacă te duci la un restaurant unde aștepți 10 minute până faci rost de un meniu și încă 10 până comanzi, cel mai probabil nu vei mai reveni, indiferent de cât de gustoasă este mâncarea.
Așadar, asigură-te că optimizezi pe cât posibil experiența clienților și, acolo unde se poate, personalizeaz-o! Cu alte cuvinte, de fiecare dată când ai o interacțiune cu un client, include și soluțiile personalizate care să răspundă exact nevoilor sale specifice. Când îți înțelegi clienții, ești disponibil pentru ei și le oferi opțiuni din care pot alege, ei nu doar că vor reveni, ci te vor și recomanda mai departe!
Surprinde-ți clienții
Afacerile pe care ni le amintim cel mai ușor și cu care alegem să colaborăm cel mai des sunt cele marcante, cele care ne surprind, evident într-un mod plăcut. Poți face și tu asta pentru clienții tăi și nici nu ai nevoie de foarte mult timp sau bani.
Spre deosebire de personalizarea interacțiunii, proces în care de obicei mergi la sigur, pentru că ai aflat deja ce-și dorește clientul, povestea cu surprizele este ceva mai neclară, dar poate avea rezultate chiar mai bune. Vorbim aici de detalii mici care pot totuși face diferența. O reducere oferită doar pentru că este ziua internațională a X, un mesaj personalizat de ziua clientului, un cadou gratis la o comandă sau un răspuns detaliat la o întrebare adresată în online, toate aceste mici detalii pot face diferența între tine și concurență.
Majoritatea clienților își doresc doar să fie tratați cu empatie. Privește-i ca pe niște oameni, nu ca pe surse de venit și n-ai cum să dai greș!