UrbanKID călare pe BMW X3 xDrive20d

BMW X3 xDrive20d

Line Modell xLine
140 kW (190 cai putere)
8.1 s (0-100 km/h)
Consum mediu: 4.9 – 5.4 l/100km
Preț de pornire: 42.602 euro
Preț model testat: 65.286 euro
(cu toate taxele incluse)

 

Îmi doream foarte tare să încerc un BMW. E ceva ce m-a fascinat de mic la marca asta. BMW Group mi-a oferit șansa să îmi plimb familia câteva zile bune cu un BMW X3 xDrive20d echipat de top și tare greu ne-am mai despărțit de ea.

Pornesc prin a spune că eu chiar nu mă pricep la mașini. Conduc o Honda Accord (pe care sper să reușesc să o repar în curând că doarme în service de când m-a tamponat un cetățean al orașului meu adoptiv, Brașov) și singurele mele interacțiuni cu motorul sunt când completez lichidul de parbriz. Prin acest disclaimer încerc să îmi justific eventualele posibile exprimări confuze de mai jos care vor putea fi cu siguranță sancționate de un fan al mărcii BMW.

Blue Joy a adus multe zâmbete și bucurii din partea tuturor celor care au întâlnit-o sau care s-au lăsat conduși de ea. Și pe bună dreptate, e o mașină impresionantă.

Deloc întâmplător ales JOY pentru numerele de înmatriculare ale mașinilor BMW Group.

Copiii sunt un barometru bun pentru experiențele noi. Niciodată nu se cenzurează și spun mereu verde în față dacă ceva le place sau nu. Când am ajuns cu mașina acasă a fost bucurie generală, am explorat mașina, am întors-o pe toate părțile, ne-am așezat în spate, în față, în portbagaj, am adus jucăriile preferate – ba chiar și pisica – pe toată lumea să vadă noua mașină.

Am setat așteptările copiilor, le-am explicat că am primit mașina ca să o testăm, să vedem cum e, și după termenul agreat o vom da înapoi. Asta ca să nu se creeze atașamente prea mari și drame la despărțire.

Colac peste pupăză, mai nou, culoarea preferată a Ioanei este albastru – fix nuanța BMW-ului!

Toate drumurile pe care le-am făcut păreau mult mai scurte ca de obicei. Și asta nu pentru că aveam piciorul greu pe acelerațe, deși recunosc: era păcat să nu încerc să o fac de câteva ori.

Experiența BMW aș descrie-o în primul rând prin confort. Confort și o relaxare dată din modul în care mașina stă pe șosea. Efectiv ai impresia că nici o tornadă nu o poate răsturna. Nu știu dacă are rost să descriu calitatea materialelor (obsesie românească) – dar fiind o mașină a unei mărci premium, totul este la superlativ. Niciun buton, manetă, grilaj nu par puse întâmplător – totul este gândit în cel mai mic detaliu pentru confortul șoferului și al pasageriilor.

O găselniță foarte mișto mi s-a părut touch-wheel-ul (sper că așa se numește) – este practic rotița centrală de la care controlezi toate configurările mașinii, muzica, navigația, etc – rotiță poziționată la fix în palma ta, atunci când îți odihnești mâna pe cotieră. E un controler foarte intuitiv care pe lângă funcțiile standard ale unui joystick are și o suprafață sensibilă la atingere care interpretează orice “desenezi” cu degetul pe ea. Treaba e extrem de utilă în trafic pentru că poți scrie adrese fără să îți iei ochii de la drum. Aceeași suprafață sensibilă la atingere se întălnește și pe consola centrală la diferite reglaje.

Probabil un lucru uzual pe o mașină premium, o funcționalitate care a atras foarte multe priviri dar și partide de joacă cu toți copiii din cartier – a fost senzorul care îți deschide hayonul de la portbagaj atunci când miști un pic vârful piciorului sub mașină. Extrem de util pentru când ai mâinile ocupate și nu vrei să pui bagajele pe jos ca să poți deschide porbagajul. Cei mici s-au jucat în siguranță pentru că toată instalația are senzori de siguranță care previn deschiderea/închiderea în situațiile în care hayonul (așa se numește?) ar putea răni pe cineva.

O altă magie (pentru noi, cel puțin) a fost modul în care se deschide și se închide mașina. E suficient să ai cheia în buzunar și să atingi mânerul uși pentru a se deschide mașina. La fel la închidere, există o mică suprafață texturată pe mâner care o dată ce o atingi, mașina se închide.

Smartphone-ul se conectează fără probleme la mașină și poți să asculți muzica ta, poți răspunde sau iniția apeluri prin instalația audio a mașinii iar software-ul mașinii are chiar și un mic app store de unde poți descărca aplicații precum Audible – pentru cei care sunt amatori de cărți audio în drumurile lor – și alte cele.

Distracție mare a fost și cu camerele video și senzorii care se activează în marșarier. Pe lângă imaginea extrem de clară, inclusiv pe timp de noapte, se poate vedea și traiectoria mașinii – traiectorie care se actualizează live pe măsură ce miști volanul.

Mi-aș dori ca toate mașinile să vină echipate standard cu Head-Up display, o tehnologie prin care o variantă simplificată dar extrem de utilă a instrucțiunilor de navigație sunt reflectate în parbriz, chiar în câmpul vizual al șoferului, fără a îl incomoda la condus. M-am obișnuit super repede cu treaba asta și am căutat-o ulterior pe următoarele mașini pe care le-am condus. Pe semne că tot ceva magie e la mijloc că năstușnicia funcționează și pe timp de zi.

Evident – ce review era acesta dacă nu menționam nimic de capacitatea portbagajului. Am supus mașina la testul suprem – am dus-o la țară la bunicu! Păi dacă nici bunicu nu cară cu mașina tone de bagaje, nu știu cine. Verdict: da domne, e încăpătoare!

Acum zău că mi-am bătut capul să găsesc și ceva not-so-ok despre Blue Joy – dar n-a fost chip. Singura mică reținere pe care am avut-o a fost când am aflat prețul mașinii pe care am primit-o în teste. Mi-am dat seama brusc că trebuie să uit cât costă – că atfel nu m-aș mai fi putut încadra în nicio depășire sau orice altă manevră cu factor de risc, în trafic.

Un alt câștig a fost și că acum i-am înțeles mai bine pe cei care își cumpără o astfel de mașină. Mi se pare genul de mașină perfectă pentru cineva care are de mers mult și cu jobul dar și cu familia. Consumul e invers proporțional cu confortul.

Nu în ultimul rând – BMW X3 xDrive20d este o mașină foarte reușită și ca design, foarte sexy inside-out! Aruncați o privire și pe pagina de prezentare BMW X3.

Mulțumim BMW Group pentru șansa de a trăi experiența BMW. 

Mai vrem!