Vreau să spun de la bun început că sunt de părere că profesorii fac parte din “scheletul” educației și că ei pot transforma viziunea și dorințele unui copil, deci viitorul acestuia. 🙂
Am vrut să încep cu asta pentru că experimentul despre care vă povestesc astăzi demonstrează faptul că cei mici pot învăța singuri, se pot auto-organiza, atunci când vor să afle ceva nou, când au ceva necunoscut în față și doresc să afle mai multe despre un anume lucru, indiferent despre ce este vorba. Cu alte cuvinte, experimentul realizat de Sugata Mitra ne demonstrează că cei mici se pot descurca pe cont propriu, singura condiție fiind ca lucrurile necunoscute să devină interesante pentru ei, să fie un semn de întrebare atât de mare încât să nu-l poată trece cu vederea, ceva inovator, nevăzut de ei înainte, să atragă într-un singur cuvânt.
Sugata Mitra a fost în mai multe părți ale lumii (precum Africa) unde copiii nu doar că nu știau ce înseamnă un computer, dar nu cunoșteau nicio boabă de engleză. Le-a lăsat PC-ul un timp limitat, cu diverse programe instalate pe acesta, și a venit înapoi pentru a vedea dacă cei mici au fost curioși privind produsul din fața lor și mai ales dacă ei au înțeles / învățat ceva cu ajutorul acestuia. Deși rezultatul pare incredibil, niște copii de doar câțiva ani, care nu știau deloc engleză, au reușit să înțeleagă programele sau jocurile cu pricina, ba chiar au început să descopere și alte activități pe care le pot face cu ajutorul unui computer.
Știu că e luni, dar vă recomand să vă rupeți 17 minute (chiar din pauza de masă dacă sunteți la job) și să vă uitați la clipul de mai jos în care Sugata Mitra explică experimentele sale din toate colțurile lumii, veți rămâne surprinși ce capacitate de învățare au copiii: