Temă: compunere cu titlul “Cartea și caietul – oglinda elevului”
Pui de compunere 1 – fâșneț
Dacă tot vorbim de cartea și de caietul unui elev ce ar trebui să fie oglinda muncii sale, de ce să nu fie o oglindă pe bune? 🙂
Să ne imaginăm că într-o zi, toți elevii au descoperit că toate caietele și toate cărților lor au început să vorbească despre activitatea lor.
Povestește prin exemple
– Caietul tău de matematică ce spunea? Poate faptul că nu ai terminat tema de săptămâna trecută?
– Cartea ta de geografie s-a plâns că ai lăsat-o într-un colț prăfuit câteva zile
– Caietul Mariei de română era tare mândru că are 10 pe linie și că știe că compună frumos
– Cartea Mariei de istorie în schimb spunea că nu a fost niciodată folosită mult timp și că nu a învățat așa cum ar fi trebuit pentru teza care are loc acum câteva zile.
Pui de compunere 2 – Caietul cu amintiri și cartea de română
La final de clasa… (aici comentați voi, în funcție de clasa în care sunteți) ați primit de la profesoara de română un caiet unde toți colegii tăi ți-au lăsat o amintire. Versuri, încurajări, fotografii lipite în caiet, toate erau păstrate de caietul primit de la profesoară.
Aceeași profesoară a împărțit la toate lumea și o carte de română, carte pe care nimeni nu a citit-o. Asta până când ai avut nevoie de câteva idei de compuneri. Ai găsit cartea sub pat, plină de praf și te-ai decis să o deschizi. Acolo erau sute de recomandări cum să înveți să faci compunerile frumoase.
După ce ai citit cartea ai vrut să revezi amintirile lăsate de colegii tăi pe caietul cu amintiri. L-ai deschis și ai descoperit că…. (eh, de aici completați voi) 🙂
Spor la scris!