Via request pe mail.
O tânără domnişoară are nevoie de o compunere cu titlul “Toamna”, în care profesoara îi cere să folosească “figuri de stil frumoase şi speciale”.
[În afară de cele ce urmează, te mai poţi inspira din puii de compunere cu tema “primăvara” sau din ce am mai scris la categoria “toamna” (în coloana din dreapta a blogului, la “categorii”, le găseşti pe amândouă) şi poţi adapta ideile de acolo la tema pe care o ai tu.]Pui de compunere 1
Imaginează-ţi ce face toamna când nu e în România… Ce locuri vede? Cum ajunge ea dintr-o ţară în alta? Ce face pe drum? Cu cine stă de vorbă? [figura de stil: personificare]
Pui de compunere 2
Descrie o întrunire a anotimpurilor… un eveniment special care are loc odată pe secol / mileniu, la care se adună cele patru anotimpuri şi se hotărăşte care e “şeful” anotimpurilor. Fiecare anotimp descrie pe scurt de ce ar trebui să fie ales. Treci repede peste iarnă, primăvară, vară şi insistă cu multe detalii pe povestea toamnei… Aici poţi folosi multe metafore, hiperbole şi câte şi ai câte legate de ce se întâmplă toamna (pregătirea naturii pentru iarnă, răcorirea după vară, recolte, culori şi ce-ţi mai trece ţie prin minte). Încheie cu ce decizie se ia la finalul acestei întruniri.
Pui de compunere 3
Asta ar fi o variantă mai “cuminte”, în care să descrii ce înseamnă toamna pentru tine. Ce-ţi place la ea şi ce nu, ce faci tu toamna şi nu faci în alte anotimpuri, cum ştii că începe sau se termină, în ce fel te-ar afecta pe tine personal dacă toamna ar dispărea din cauza încălzirii globale… etc.
Pui de compunere 4
Inventează propriul tău mit al facerii lumii. Descrie pe scurt personajul care a creat anotimpurile (animal? spirit? zeu? balaur roz cu trei capete?) şi povesteşte cum a făcut toamna:
– de ce a crezut că e nevoie de 4 anotimpuri?
– care e rolul toamnei?
– din ce a făcut-o propriu-zis? (aici îţi propun să faci următorul proces: scrie pe o hârtie separată caracteristici ale toamnei după care, pentru fiecare dintre ele, închipuie-ţi cum au fost făcute, cu ce materiale, prin ce operaţiuni, cât de greu a fost pentru creatorul anotimpurilor să o facă, dacă a fost mai greu sau mai uşor decât crearea celorlate anotimpuri şi de ce… etc.) – asta este o parte în care poţi folosi din belşug “figuri de stil frumoase şi speciale” 🙂
Spor la scris!
Merci… super tare blogul… acum l-am descoperit… ma ajuta super mult mai ales ca vineri am teza la romana. Noroc cu blogu
Multumesc de incurajari 🙂 Bafta la teza!
da-mi add cand te intorci din vacantza.mihaipaul65
Ti-am dat!
multzumesc mult de sfaturi
sa stii m-au ajutat f mult
am luat 10 !!!!!!
Hihi, cu mare placere! Ma bucur! 🙂
Buna sunt Alina si sunt noua sfaturile voastre mau ajutat!!!Am primit 10 !!!Ms!!!
Buna Alina! Ma bucur ca te-am putut ajuta si felicitari maxime pentru 10, bravo! Tine-o tot asa! 🙂
Astea-s compuneri de clasa a2-a.Adica faceti si voi compuneri mai serioase, peste tot caut pana dau de una mai serioasa.
Toate sunt cu basme,planete,vrajitoare.Propun ca la fiecare compunere scrisa sa fie :”varianta SF” si “varianta serioasa” nu la o compunere cu toamna sa se scrie “imagineazati-o ca pe o craiasa/domnisoara/etc.
De ce zic asta?
Pentru ca blogul este vizitat si folosit de toate clasele ca sa zic asa.In clasa intaia se cer fabulari din acestea dar la clasa a8a asa ceva nu se prea mai cere,se pune accentul pe partea serioasa a compunerii.Eu sunt a8a daca vreau sa caut ceva despre “Toamna” gasesc doar idei S.F cu gnomi,pitici etc.
Din aceast pui folosesc doar cateva idei mai caut altul iau de acolo si cateva idei si restu le i-au de pe net ceea ce nu imi place.
Nu mi-o luati in nume de rau dar este doar o idee pt imbunatatirea site-ului.
Profit de ocazie sa va solicit o compunere “Fascinatia pentru lectura”.Sunt o mie de moduri de a o realiza S.F cu biblioteci parasite,carti malefice etc.Vreau ceva mai serios.Timp pana vinerea viitoare.
Multumesc!