Am citit zilele trecute pe Techcrunch despre rezultatele unui studiu care arată că 25% dintre americani dețin o tabletă PC și cei care au acasă un dispozitiv eReader se ridică la un procent de 19%. Asta înseamnă că unul din patru americani are o tabletă, ceea ce presupune probabil și că dețin un smartphone și un laptop cu ajutorul cărora învață cei mici mai multe noțiuni de bază pentru educația lor.
Nu știu, statistic vorbind, care este situația și la români, știu doar că listele pentru Moș Crăciun au conținut anul acesta mai multe gadget-uri decât anii trecuți și asta nu pentru tătici sau mămici, ci sunt dorințele copiilor.
Mulți ridică din sprâncene și sunt de părere că gadget-urile nu fac nimic altceva decât să ne ușureze munca. Îmi permiteți să nu fiu de acord cu asta. Am descoperit, alături de voi, cu timpul o mulțime de aplicații utile și educative pentru cei mici și cei mai mari, am învățat să trecem de la un telefon mobil care trimitea mesaje text și cu ajutorul căruia puteam apela la niște mici computere de buzunar și ni s-a demonstrat că tehnologia, înțeleasă bine și folosită și mai bine, poate apropia elevii de profesori. Facebook de exemplu nu este doar o simplă rețea de socializare, sunt grupuri cu elevi și studenți care povestesc despre temele lor, avem surse de informare la tot pasul, care pot fi accesate ușor, gratuit și cu un singur click.
De ce să ne limităm la metodele clasice? De ce să nu ne folosim de inovație și de tehnologie?
Voi ce credeți? Este tehnologia benefică în educație ori ba?
Sursă foto: 9gag.com.