Pentru a-i ajuta pe copii să-și dezvolte cât mai bine curiozitatea și creativitatea, un nou sistem de învățământ suedez renunță la vechiul idei prin care elevii sunt împărțiti pe clase, pe cursuri care durează o perioadă X în care cei mici nu au voie să iasă din sala de clasă. Astfel, copiii sunt liberi să își aleagă orice colț din școală, unde se simt ei bine, creativi, liberi, pentru a-și termina task-urile sau pentru a primi informații de la profesori.
Vittra este numele sub care se adună 30 de școli din Suedia ce practică acest sistem, iar școlile sunt realizate de arhitectul Rosan Bosch, care a asigurat celor mici atât locuri unde se pot retrage, pentru a lucra la proiectele individuale, cât și spații pentru cei care doresc să lucreze în echipă.
Chiar dacă piesele de mobilier din școală arată ciudat, fiecare lucru ce se află în unitatea de învățământ vine în ajutorul copiilor pentru a fi ușor să ponească diverse conversații și a atrage “parteneri” noi pentru proiectele sale.
Acest sistem de învățământ nu presupune note sau calificative, iar elevii se integrează în grupuri cu alți elevi ce au același nivel de creativitate ca al lor, nu neapărat vârsta lor.
Unde mai pui că pentru a participa la astfel de “cursuri”, părinții nu trebuie să scoată din buzunar niciun ban, totul fiind subvenționat de la stat, dacă cel puțin un părinte este asigurat.
Nu-i așa că sună tare bine și că am vrea să avem și noi alternative de acest tip? 🙂
Citiți mai multe despre acest sistem pe businessinsider.com.

Surse foto: businessinsider.com.