S-au dus vremurile când doamna profesoară sau doamna educatoare dicta și noi, cuminți, scriam ce apucam, după care ne chinuiam să descifrăm acasă ce dorește respectiva lecție de la viața noastră și cum am putea să o reținem (a se citi toci) mai bine. Din fericire pentru noi și mai ales pentru copiii noștri multe școli și grădinițe din România (deși noi ne-am dori și mai multe) se axează pe metode alternative de învățare, cu explicații, jocuri, desene sau filme.
La filme educative s-au gândit și cei de la Filmminimo care vor să aducă în clase zâmbete și voie bună, dar nu uită de educație și cunoaștere.
Nu știu dacă știți așadar vă spun că anul trecut, cei de la Filmminimo s-au dus prin școli pentru a arăta că SE POATE ȘI ALTFEL, există soluții prin care copiii învață și rețin informații de drag, că educația nu înseamnă doar a citi o lecție de 10 ori și apoi să o reciți din amintiri.
Cum au reușit? Au realizat un film despre timp și au învățat copiii cum să aducă iarna printre ei, deși se aflau în toiul verii.
Și pentru a vă asigura că videoclipul are și “parafa” unei instituții cu renume, citiți mai jos ce spune Ministerul Educației despre film:
Filmul Experimentul timp este un material care se poate adresa copiilor cu vârste cuprinse între 5 și 8 ani (preșcolari și școlari mici – clasa I și clasa a II-a). Poate fi folosit atât în orele de cunoașterea mediului cât și în cele de matematică, pentru captarea atenției, dar și pentru demonstrarea succesiunii orelor, zilelor, săptămânilor, lunilor, anotimpurilor. Personajele sunt plăcute, apropiate vârstei celor cărora se adresează filmul. Activitățile programate în timpul săptămânii sunt educative. Modul de concepere al intrigii și de construcție a acțiunii este incitant, ceea ce stârnește interesul și captează atenția copiilor
Eu una zic că Experimentul timp poate fi utilizat cu zâmbete și mult succes și acasă, nu doar la școală, așa că dacă nu vă convingeți educatoarele sau profesoarele să-l cumpere pentru clasă, dați câțiva lei voi, merită, vă asigur!